Sökning: "traditionella marknadsföringsmetoder"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden traditionella marknadsföringsmetoder.
6. Alternativ marknadsföring
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : konsumenterna för att kunna tränga igenom ett samhälle starkt präglat av mediebrus. Deträcker inte att öka frekvensen av reklam då konsumenter visar en allmän reklamtrötthet. Dentraditionella marknadsföringen har tappat sin effekt och nya marknadsföringsmetoder, såsomgerillamarknadsföring, har vuxit fram. LÄS MER
7. Relationer i fokus? : En studie om kommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Sociala mediers uppkomst har inneburit nya möjligheter för marknadskommunikation men de har också vänt upp och ner på traditionella marknadsföringsmetoder. Det finns därför en osäkerhet kring hur mediernas fulla potential för dialog, interaktivitet, relationsbyggande och viral spridning ska utnyttjas. LÄS MER
8. Traditionella metoder eller en dansande rosa panter? : En jämförelse mellan traditionella marknadsföringsmetoder och gerillamarknadsföring
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Every day consumers are bombarded with different marketing messages from all possible directions. At the same time consumers starts to actively and consciously avoid these messages. Therefore, marketers have to start thinking outside the box and find new ways to get consumers' attention. One of these methods is called guerilla marketing. LÄS MER
9. Entreprenöriell marknadsföring : Hur marknadsför sig små modebutiker i Stockholm?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Marknadsföring kan te sig på flera olika vis, beroende på metod eller tillvägagångssätt. De olika marknadsföringsmetoderna har olika genomslagskraft, oberoende om de är konventionella eller okonventionella. Marknadsföringen har under en längre tid dominerats av ett traditionellt synsätt, marknadsmixen och de 4P:na. LÄS MER
10. Consultancy Services : Marketing Strategies for Intangible Services
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Den traditionella marknadsföringen med sin marknadsmix har länge varit den dominerande marknadsstrategin där fokus har vilat på att placera produkten på bästa plats och till ett så förmånligt pris som möjligt. När det rör sig om tjänster finns inte samma möjligheter; företagen måste ta till sig nya markandföringsmetoder för att på bästa sätt marknadsföra sina tjänster. LÄS MER