Sökning: "trafikhuvudmännen"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet trafikhuvudmännen.

  1. 1. Bra kollektivtrafik syns på håll(platsen) : En jämförande fallstudie av busshållplatser längs med linje 5 och linje 8 i Malmö

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Oskar Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Kollektivtrafik; trafikplanering; busshållplats; Malmö; buss; fysisk planering; stadsplanering;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats utreds kollektivtrafik med fokus på dess utformning. Mer specifikt kommer hållplatsutformning undersökas, förklaras och diskuteras. Undersökningens syfte är att undersöka hur hållplatsers utformning kan bidra till att fler åker med buss när de reser inom staden. LÄS MER

  2. 2. Förbättring av kvalitet och samarbete i tågtrafiken : ett förbättringsprojekt till tågtrafikens intressenter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Bassam Ahmed; [2011]
    Nyckelord :driftledning; förbättring; kund; kvalitet; samarbete; trafikledning; tågtrafik; utveckling.;

    Sammanfattning : Dålig kommunikation, uteblivet samarbete, dåliga alternativa lösningar till resenärerna vid trafikstörningar gör att resenärerna riskerar att bli missnöjda. Följden kan bli att tågtrafiken tappar resenärer. Varje trafikhuvudman är ansvarig för resenärerna. LÄS MER

  3. 3. ISO 14001 : En studie om miljöredovisning inom lokaltrafiken

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Brindt; Emelie Strandberg; [2008]
    Nyckelord :ISO; lokaltrafik; miljö; buss; trafikhuvudmän;

    Sammanfattning :   Uppsatsen behandlar miljöcertifikatet ISO 14001:s inverkan på de svenska trafikhuvudmännens miljöarbete. Certifikatet är en internationell standard som intygar att ledningssystemet uppfyller vissa krav samt att rutinerna ständigt utvecklas. LÄS MER

  4. 4. Kundklagomål, en gåva eller ett besvär? : Trafikhuvudmännens användning av kundklagomål

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Lisa Gustafsson; Camilla Lindström; Jessica Lindström; [2007]
    Nyckelord :Kundklagomål; Tjänsteutveckling; Kollektivtrafik;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Kundklagomål är en naturlig konsekvens av vilken tjänsteaktivitet som helst (Boshoff, 1997) samtidigt som majoriteten av missnöjda kunder väljer att inte klaga (Stauss & Seidel, 2004). Många verksamheter har även betraktat kundklagomål som något negativt och inom kollektivtrafiken har det varit ovanligt med analyser av kundklagomålens orsaker och effekter fram till 1980-talet (Edvardsson, 1997). LÄS MER

  5. 5. Tjänsteutveckling inom kollektivtrafiken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Stefan Eriksson; Jonas Jonsson; [2006]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; Kollektivtrafik; tjänsteutvecklingsprocess; klassificering; trafikhuvudmännen;

    Sammanfattning : Kollektivtrafiken befinner sig just nu i en period där det händer mycket på många olika håll och konkurrensen från biltrafiken har blivit allt mer kännbar. För att nå de finansiella mål som finns uppsatta måste kollektivtrafiken bli mer konkurrenskraftig genom att erbjuda en produkt som tilltalar så stor del som möjligt av befolkningen. LÄS MER