Sökning: "trafikutbildning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet trafikutbildning.

  1. 1. Ambulansförarstudenters behov av simulatorträning och hur deras körförmåga kan utvärderas : En utforskande studie vid införandet av simulatorträning i en ambulansförarutbildning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sandra Jonasson; [2020]
    Nyckelord :simulatorträning; ambulans; ambulansförare; utryckningskörning; utryckningsförare; körsimulator; körförmåga;

    Sammanfattning : Simulatorträning är ett expanderande och relativt nytt inslag i trafikutbildning av ambulansförare. Denna studie syftade därför till att undersöka vad ambulansförarstudenter har behov av att träna i en körsimulator för att säkerställa att träningen formas efter deras behov. LÄS MER

  2. 2. Hur lär vi våra barn hantera trafikmiljön : Del II: En fallstudie om förskolebarns trafikförståelse

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Nina Floreteng; [2012]
    Nyckelord :children; traffic; traffic education; traffic training; traffic learning; traffic safety; pre-school; barn; trafik; trafikfostran; trafikundervisning; trafikutbildning; trafikinlärning; trafiksäkerhet; förskola;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i mina arbeten om barn och trafik har varit trafiksäkerheten som ett genomgripande samhällsproblem, med barnens utsatta läge i fokus. Arbetet är uppdelat i två delar, där ett examensarbete på C-nivå, som är en översikt, utgör Del I. LÄS MER

  3. 3. Serious Games, körsimulatorer och lärande : En studie om strukturerande verktyg - som stöd vid återkoppling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Kenneth Lanner; [2007]
    Nyckelord :Aktivitetsteorin; artefakter; datapedagogik; dataspel; Gal’perin; IKT; körsimulator; Leon’tev; pedagogik; serious games; simulering; sociokulturellt perspektiv; trafikutbildning; Vygotsky.;

    Sammanfattning : Uppsatsen fokuserar på hur körinstruktörer använder IKT som en strukturerande resurs vid sin undervisning och hur de uppfattar ett datorbaserat utvärderingsverktyg kopplat till ett dataspel i en körsimulator. Syftet med studien har varit att förstå hur externa verktyg (artefakter) används pedagogiskt för att överföra kunskap och om individen kan bli oberoende av dessa verktyg. LÄS MER