Sökning: "transaktionsmarknadsföring relationsmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden transaktionsmarknadsföring relationsmarknadsföring.

  1. 1. Bankerna i en ny miljö : Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Robin Saha; Alexander Ivsjö; [2014]
    Nyckelord :Marketing; relationship marketing; transaction marketing; customer contact; customer satisfaction; customer loyalty; banks; Marknadsföring; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; kundkontakt; kundlojalitet; kundnöjdhet; banker;

    Sammanfattning : Datum: 2014-06-02 Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi 15 HP Institution: Akademi för ekonomi, samhälle och teknik EST Författare: Alexander Ivsjö Robin Saha Titel: Bankerna i en ny miljö - Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring Handledare: Sikander Khan Nyckelord: Marknadsföring, relationsmarknadsföring, transaktionsmarknadsföring, kundkontakt, kundlojalitet, kundnöjdhet, banker Frågeställning: Har och i så fall hur har bankernas marknadsföring mot privatkunden förändrats med tanke på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Har och i så fall hur har bankernas syn på kundrelationer och kundlojalitet förändrats med avseende på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Syfte: Syftet är att skapa en bild över hur bankerna använder sin marknadsföring mot privatkunder, samt att hur det har förändrats med tanke på den tekniska förändringen på den svenska bankmarknaden. Metod: Denna studie är uppbyggd av en deduktiv forskningsansats då författarna har gjort en förstudie för att få en förståelse av den svenska bankmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Relationsskapande genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Linnarsson; Felix Liljedahl; [2013-07-11]
    Nyckelord :sociala medier; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Moving 4Ward : En fallstudie ur ett ledningsperspektiv på varumärken och relationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Frida Stenlund; Elin Sällström; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring är ett perspektiv på företagande som, i motsats till transaktionsmarknadsföring, syftar till att etablera starka relationer mellan de involverade parterna. Perspektivet innebär att samtliga organisatoriska delar betraktas med ett relationstänk, det vill säga att även aktiviteter så som fakturering och back-office procedurer utförs med relationen i fokus. LÄS MER

  4. 4. Skomakarens barn : studie om relationsmarknadsföring inom eventbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Irina Nikitina; Daniel Girys; [2013]
    Nyckelord :Relationship marketing; relation; interaction; network; event companies; event business; Relationsmarknadsföring; relation; interaktion; nätverk; eventföretag; eventbranschen.;

    Sammanfattning : Eventföretagen har en positiv inställning till relationsmarknadsföring och tycker att de använder sig av den. De marknadsför sig på ett ungefär likadant sätt genom de kanaler som är skilda från kanaler som används vid transaktionsmarknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Mäklarbranschen – en bransch i förändring? : En undersökning av internetmäklarnas framtida konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Lisa Ekman; Elin Mårtensson; [2011]
    Nyckelord :Nätmäklare; traditionell fastighetsförmedlare; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; branschförändring;

    Sammanfattning : År 2006 startade de första nätmäklarfirmorna, än så länge har de inte nått någon större framgång. Dessa mäklare bedriver sin verksamhet enbart via internet utan att fysiskt möta sina kunder. De erbjuder kunderna ett lågt och fast pris, kunden får dock själv utföra vissa moment i förmedlingsprocessen. LÄS MER