Sökning: "transfer within marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden transfer within marketing.

  1. 1. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  2. 2. Virtuell turism : En studie om VR-teknikens roll i turistdestinationers marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi; Umeå universitet/Umeå universitetsbibliotek (UB)

    Författare :Miray Shamo; [2022]
    Nyckelord :Virtual tourism; Virtual reality; 3D tools; VR technology; virtual marketing; tourist destination; Virtuell turism; Virtuell verklighet; 3D- verktyg; VR-Teknik; virtuell marknadsföring; turistdestination;

    Sammanfattning : Technology is dominant and intensively evolved in our lives today, as technology is being used on several aspects of our daily lives like smart phones, tv and several other technological gadgets which are very important tools in marketing. New technological innovations are being invented which help to open up and create new opportunities to people. LÄS MER

  3. 3. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lotta Wiandt; Pernilla Bredberg; [2021]
    Nyckelord :Place marketing; Marketing; Social media; Place brand; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Co-Creation; Platsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Varumärke; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Samskapande;

    Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER

  4. 4. Internationalization and its role in the utilization of Influencer Marketing within Business

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Victoria Näsberg; [2021]
    Nyckelord :internationalization; e-marketing; uppsala model; social network theory; standardization; adaptation; eWOM; network co-production model; social media; influencer; influencer marketing; mccracken s meaning transfer model; source credibility model; networks;

    Sammanfattning : The growth within internationalization has changed the world at a rapid pace, with businesses expanding into foreign markets on a daily basis. Similarly, to the growth within internationalization, social media has changed how marketing activities are conducted throughout the world. LÄS MER

  5. 5. POLITISK KOMMUNIKATION SOM DEMOKRATISKT VERKTYG -En fallstudie av servicekontorens kommunikativa och informativa arbete utifrån ett tjänstemannaperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Michelle Lizarraga; Hanna Rosen; [2019]
    Nyckelord :Governmental service offices; democracy; legitimacy; political communication;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the existing communicative and informative work on reaching out to citizens about the service concept of governmental service offices which includes the swedish agencies; Skatteverket, Försäkringskassan and Pensionsmyndigheten. The study will be based on the perspective of officials operating within the current area. LÄS MER