Sökning: "transparens mode"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden transparens mode.

  1. 1. Anpassning till hållbart mode – En studie om konsumenters uppfattning om ett pantsystem för kläder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yasmin Ghnayem; Mikaela Nilsson; [2023-09-22]
    Nyckelord :pantsystem för kläder; hållbart mode;

    Sammanfattning : Den snabbrörliga modeindustrin, med sin höga omsättning av billiga och trendkänsliga klädesplagg, medför betydande miljömässiga och sociala konsekvenser. För att främja effektivitet inom textilåtervinningen är det nödvändigt att säkerställa flödet av insamlade material och minska mängden som hamnar i restavfall. LÄS MER

  2. 2. Improving and Evaluating TRex Traffic Generator through P4 Switches

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Chenming Du; [2023]
    Nyckelord :Traffic Generators; P4 Programmable Switch; TRex; Traffikgeneratorer; P4 Programmerbar Switchar; TRex;

    Sammanfattning : Traffic generators, as an indispensable tool to test devices under test and networking protocols, help researchers to execute performance inspection and optimization. Among all traffic generators, TRex is an open-source, high-performance, and low-cost traffic generator which is built on Data Plane Development Kit (DPDK). LÄS MER

  3. 3. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  4. 4. Direktiv 2014/95/EU:s påverkan på rapportering av social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nora von Feilitzen; Jamie Högberg; [2021-09-13]
    Nyckelord :GRI; CSR; Transparens; EU-direktiv; Direktiv 2014 95 EU;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Direktivets krav på företag att upprätta hållbarhetsredovisning tillkom för att handskas med hållbarhetsrapporteringens brister. Denna studie vill undersöka hur direktivet påverkar den sociala hållbarhetsrapporteringen. LÄS MER

  5. 5. Application of data-driven models in exploring cyanobacterial bloom risks in Lake Mälaren

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Abigail Huertas Herrera; [2021]
    Nyckelord :Random Forest; blue-green algae; WHO Alert Level Framework; drinking water supply; cyanobacterial blooms;

    Sammanfattning : Cyanobacteria are a unique organism, a bacterium that develop photosynthesis, thus it contains chlorophyll, a pigment commonly associated to algae. For this reason, cyanobacteria are also known as blue-green algae. One of the secondary metabolites of cyanobacteria is cyanotoxin, a substance which is hepatoxic, neurotoxic, and dermatoxic. LÄS MER