Sökning: "travel motivations"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden travel motivations.

  1. 1. The role of motivations and perceived ability to cycle as a mode of transport in an emerging cycling culture - the case study of Cork Metropolitan Area, Ireland

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Nieve Greene; [2023]
    Nyckelord :travel behaviour; mobility; utilitarian cycling; human infrastructure; built environment; Theory of Planned Behaviour; Politics of Mobility.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Cycling as mode of transport can be seen as a sustainable and active mode of travel that can be part of the solution for climate change and urban congestion. Many cities in Europe are now investing in cycling to reduce their carbon emissions and make their spaces more liveable and accessible. LÄS MER

  2. 2. The influence of the COVID-19 pandemic on solo traveling : a touristic approach

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Anna Nirkow; [2023]
    Nyckelord :Solo Travel; Solo travel motivation; Solo travel constraints; Solo trip; COVID-19; Travel restrictions;

    Sammanfattning : This Master Thesis examines the experiences and motivations of solo travelers prior to, during as well as after the COVID-19 pandemic. A total of 250 solo travelers completed a designed survey, and in addition eight solo travelers were in-depth interviewed regarding their solo travel experiences in connection to COVID-19. LÄS MER

  3. 3. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Isabella Carmen Cuadrado; Olivia Tonaczew; [2023]
    Nyckelord :social media; experiences; tourist experiences; young adults; travel; sociala medier; upplevelser; turismupplevelser; unga myndiga; resor;

    Sammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER

  4. 4. Gymnasieelevers motivation, kunskapsmässiga och framtida mål i ämnet spanska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Rebecka Biro; [2023]
    Nyckelord :foreign language learning; foreign language study; goal; ideal L2 self; integrative motivation; intrinsic and extrinsic motivation; motivation; Spanish; target; ideal L2 self; inre och yttre motivation; integrativ motivation; moderna språk; motivation; mål; självbilder; spanska; språkinlärning; språkstudier;

    Sammanfattning : Elevers motivation samt kunskapsmässiga och framtida mål i spanska undersöks utifrån enkätsvar från 77 gymnasieelever i steg 3 och 4 samt intervjuer med två elever i steg 5. Arbetets teoretiska ramverk utgörs av tre motivationsteorier: self-determination theory (Deci & Ryan, 1985) med begreppen inre och yttre motivation, the socio-educational model (Gardner, 2001) med begreppet integrativ motivation och L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) med begreppet ideal L2 self. LÄS MER

  5. 5. Why City Tourism? : Perceptions, attitudes and motivations for countryside people to visit city destinations as tourists

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amanda Wallström; [2022]
    Nyckelord :Countryside people; Motivations; Perceptions; Attitudes; City tourism; Destination image; Social media; Travel; Tourism;

    Sammanfattning : Perceptions and attitudes can have a major impact on the motivations for countryside people to visit city destinations as tourists. The findings from this study present the two major motivations; extraordinary experiences and travelling for specific events, along with several further aspects, which motivate people in the countryside to visit cities. LÄS MER