Sökning: "treasure hunt"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden treasure hunt.

  1. 1. Design research on engaging and educative museum experiences with the use of games within museum applications : A case study of a treasure hunt game within the Nationalmuseum’s application

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Boglárka Váry; [2021]
    Nyckelord :User Experience; Museum Experience; Museum application; Gamification; Engaging Games; Educational Games.;

    Sammanfattning : This paper discusses factors that affect engagement during a museum experience with a focus on applying gamification into a museum application. At the center of this paper, the educative and engaging purposes of a museum visit are situated and analyzed in the form of design research. LÄS MER

  2. 2. Problemlösning, klurigt och roligt som en skattjakt : Ett empiriskt arbete om hur problemlösning kan intressera och motivera elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Sara Saviluoto; Matilda Ljungqvist; [2019]
    Nyckelord :Motivation; problemlösning; matematik; självbestämmandeteorin; problemlösningsuppgifter;

    Sammanfattning : Det här empiriska arbetet har som syfte att undersöka vad som motiverar elever i årskurs 1 till årskurs 3 i en problemlösningsundervisning samt att se vilka faktorer som bidrar till att bibehålla elevernas motivation i en undervisning med problemlösning. Arbetet har samlat in data med hjälp av intervjuer och observationer. LÄS MER

  3. 3. Using SLAM-based technology to improve directional navigation in an Augmented Reality game

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jonas Halvarsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Augmented reality (AR) gaming, where the real world is overlaid with objects or information to create new gaming experiences, is one of the latest trending technologies. This is due to increases in development tools, mobile device availability and mobile device performance. LÄS MER

  4. 4. ”Det är som en skattjakt – var är skatten?” : En kvalitativ studie om elevers användning av lässtrategier i årskurs 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Matilda Adolfsson; [2018]
    Nyckelord :Lässtrategier; kognitiva strategier; metakognitiva strategier; läsförståelse; läsning;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kognitiva och metakognitiva strategier elever i en årskurs 3 beskriver sig använda för att förstå text. Eftersom lässtrategier kan ge elever möjlighet att få förståelse för det som läses, fördjupa sig i text samt kontrollera sin läsförståelse är det angeläget att undersöka elevers användning av lässtrategier. LÄS MER

  5. 5. Communicate to Win : Real-time communication services for location-based learning activities

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)

    Författare :Amir Buchvalter; [2017]
    Nyckelord :Real-time communication; mobile learning; location-based learning; outdoor learning treasure-hunt;

    Sammanfattning : In recent years, mobile devices have become an integral part of our everyday life in various fields. The technology that powers them is used in various devices, such as smartphones, tablets, and PDAs. LÄS MER