Sökning: "trend marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 195 uppsatser innehållade orden trend marknadsföring.

  1. 1. Indikatorer som påvisar risk för avregistrering av antibiotika

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaceutisk biovetenskap

    Författare :Shahd Alshalak; [2024]
    Nyckelord :Antibiotika; avregistrering; indikatorer;

    Sammanfattning : Tillgång till ett brett sortiment av antibiotika är en nödvändighet för att bedriva en modern sjukvård och bromsa utvecklingen av antibiotikaresistensen. Den europeiska antibiotikamarknaden har sjunkit med ca 40% under perioden 2010-2021. LÄS MER

  2. 2. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  3. 3. The Effect Of Social Media (Paid, Earned, Owned) On Consumer Green Purchase Behaviour In Chinese Market : A Quantitative Research

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Zixiong Chen; Yidi Mao; [2023]
    Nyckelord :Social Media Marketing; Owned Media; Earned Media; Paid Media; Green Purchasing Behaviour;

    Sammanfattning : Background As people become more aware of environmental protection, green purchasing has gradually become a trend among consumers. Social media, as an emerging marketing approach, has also started to gain more and more companies' attention and application. LÄS MER

  4. 4. Effekten av digitaliseringen på fastighetsmäklarbranschen : En kvalitativ studie om digitalisering inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Aaron Magnusson; Arvid Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; digitisering; Digitala verktyg; Fastighetsmäklare; effektivisering; marknadsföring; PropTech; FinTech;

    Sammanfattning : Abstract Background: The real estate brokerage industry is highly competitive and considered very attractive. A new trend to increase attractiveness in the market is the use of digital tools. The industry has seen a growing trend in the number of newly registered real estate agents in recent years. LÄS MER

  5. 5. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER