Sökning: "trender behov"
Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden trender behov.
1. "Vem vinner i Arbetsdomstolen? En empirisk undersökning av fördelningen av rättegångskostnader i Arbetsdomstolen med fokus på arbetstvister om ogiltiga avsked och uppsägningar"
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Med anledning av den kritik som riktades mot Arbetsdomstolen för ett antal år sedan avseende bristande förutsebarhet i domstolens fördelning av rättegångskostnader uttalade den dåvarande ordföranden för Arbetsdomstolen att en omfattande genomgång av domstolens domskäl behövde genomföras för att besvara kritiken. Syftet med denna uppsats har varit att genomföra en del av den omfattande genomgång som den dåvarande ordföranden efterfrågade och därigenom undersöka hur Arbetsdomstolen tillämpar 18 kap. LÄS MER
2. Motivation för fysisk aktivitet i skolämnetidrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Den här kunskapsöversiktens syfte är att utforska hur motivation kan användas som verktygför att främja fysisk aktivitet inom ämnet idrott och hälsa (IDH). Ur detta syfte grundar sigäven frågeställningen: Hur kan olika motivationsmetoder användas för att främja fysiskaktivitet hos elever inom ämnet IDH? Metoden som används utgörs av en systematiskinformationssökning där relevanta källor för syftet utvalts genom databaserna ERC, ERIC,Swepub, SPORTDiscus, Google Scholar och publikationssidan Taylor and Francis. LÄS MER
3. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander Titel: Effekten av influencer-marketing Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER
4. Prediktivt underhåll av transformatorstationer genom automatisk analys av störningsdata i COMTRADE-filer
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Arbetet beskriver möjligheten att kunna utföra prediktivt underhåll med hjälp av information frånCOMTRADE störningsfiler. En mjukvarualgoritm som hämtar tidsförlopp för händelser som uppstårvid störningar och kan ge indikationer på ifall reläer eller strömbrytare faller utanför optimalaarbetsförhållanden har utvecklats. LÄS MER
5. Data Visualization of Software Test Results : A Financial Technology Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the increasing pace of development, the process of interpreting software test results data has become more challenging and time-consuming. While the test results provide valuable insights into the software product, the increasing complexity of software systems and the growing volume of test data pose challenges in effectively analyzing this data to ensure quality. LÄS MER