Sökning: "trender e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden trender e-handel.

  1. 1. Metaverse som ett möjligt alternativ för att minska returer av modevaror inköpta online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Molly Hammersberg; Victoria Salmi; [2022]
    Nyckelord :Metaverse; sustainability; network communication; trends; digital fashion; digital innovation; consumer behavior; Metaverse; hållbarhet; nätverkskommunikation; trender; digitalt mode; digital innovation; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Ett identifierat problem inom modebranschen idag är den mängd returer som utförs till följd av felbeställningar av kläder som är köpta online. Tre anledningar till felbeställningar som leder till returer är att konsumenterna inte kan prova plaggen innan köp, produktbilderna är missvisande, eller att storleks beskrivningen inte överensstämmer med verklig storlek. LÄS MER

  2. 2. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER

  3. 3. Prediction of the future trend of e-commerce

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Freja Engström; Disa Nilsson Rojas; [2021]
    Nyckelord :ARIMA; demographics; electronic commerce; ecommerce; machine learning; market analysis; polynomial regression; segmentation; support vector regression.;

    Sammanfattning : In recent years more companies have invested in electronic commerce as a result of more customers using the internet as a tool for shopping. However, the basics of marketing still apply to online stores, and thus companies need to conduct market analyses of customers and the online market to be able to successfully target customers online. LÄS MER

  4. 4. Covid-19-pandemins påverkan på människors beteende vid inköp av livsmedel : En kvalitativ studie om covid-19-pandemins påverkan, som en situationell faktor, på inköp av livsmedel via e-handeln istället för fysiska butiker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriella Gello; Alex Uckardes; [2021]
    Nyckelord :Covid-19-pandemin; e-handel; fysiska butiker; livsmedelsbranschen; konsumentbeteende; situationella faktorer; Consumer Purchase Decision-Making Process; Theory of Planned behaviour; WOM;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic, as a health and economic crisis, has significantly affected consumers, businesses and industries in all parts of the world. In this study, the aim was to investigate how situational factors, the covid-19 pandemic, affected consumer behavior regarding food purchases via e-commerce instead of physical stores. LÄS MER

  5. 5. E-handelns framgångsfaktorer i integration med en ökad digitaliserad supply chain : En kvalitativ studie om e- handelsprocesser inom framgångsrika svenska företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Eliasson; Simon Karlström; [2019]
    Nyckelord :supply chain management; kundrelation; e-handelns framgång; digital supply chain management;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har vuxit mer än någonsin de senaste åren och är något som även beräknas fortsätta att utvecklas. Ny teknologi och nya möjligheter dyker upp på marknaden och företag står inför skiftande trender hela tiden. LÄS MER