Sökning: "trender inom turism"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden trender inom turism.

  1. 1. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniella Boija; Axel Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; brand identity; consumer; differentiation; purpose-driven marketing; Differentiering; konsument; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; syftesdriven marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER

  2. 2. Hur ser sambandet ut mellan de mestomsatta aktierna på Stockholmsbörsen ochde svenska bostadspriserna ut? : En företagsekonomisk studie om de mest omsatta aktierna påStockholmsbörsen med koppling till bostadspriser, bankernasutlåning och ekonomisk tillväxt.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Andreas Mattsson; Philip Nilsson Sparf; [2020]
    Nyckelord :Stock market; real estate price; bank lending; economic growth; Aktieindex; bostadspriser; bankernas utlåning; ekonomisk tillväxt;

    Sammanfattning : I denna C-uppsats med fördjupning företagsekonomi, har förhållandet mellan Sveriges bostadspriser och aktieindex studerats. Vidare undersökts huruvida bankernas utlåning och Sveriges ekonomiska tillväxt kan komma att fungera som en indikator på OMXS30. LÄS MER

  3. 3. Trender : Som ett verktyg i konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Backman Niklas; Nilsson Caroline; [2014]
    Nyckelord :Trend; Turism; Varumärke; Image; Identitet; Trendspaning; Omvärldsanalys; Positionering; Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsen ämnar att analysera och utreda: - sambandet mellan trender och erbjudande i resebranschen. - hur trender kan fungera som differentieringsfaktor. LÄS MER

  4. 4. Trender i upplevelseindustrin; Hur de uppkommer samt vilken effekt de har på turismutvecklingen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Michelle Bencic; [2014]
    Nyckelord :Trender; Drivkrafter; Uppkomst; Turism; Hållbar turism; Framtidsforskning; Turismutveckling;

    Sammanfattning : Föreliggande studie har som syfte att undersöka hur trender i turismindustrin uppkommer samt vilka drivkrafter det är som styr huruvida trender får stark genomslagskraft eller ej. Inom turismindustrin, liksom i andra näringar, kan vi finna trender. LÄS MER

  5. 5. Destinationskommunikation i det nya nätverkssamhället : En analys av de nordiska ländernas destinationsorganisationers digitala nätverk

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Lisa Karm Togo; Linn Backlund; [2013]
    Nyckelord :network; network society; social media; Destination Management Organization DMO ; tourism; nätverk; nätverkssamhälle; sociala medier; destinationsmarknadsföringsorganisation DMO; turism;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kartlägga de nordiska nationella destinationsorganisationernas digitala nätverk och därefter analysera hur nätverket och de olika plattformarna används för att slutligen diskutera på vilket sätt det går att generalisera ett optimalt nyttjande av nätverk för destinationskommunikation. Frågor som som använts för att undersöka detta är: Hur ser de nordiska ländernas nationella destinationsorganisationers digitala nätverk ut? Hur har nätverkssamhällets trender influerat de nordiska ländernas nationella destinations- kommunikation? Nätverk och nätverkssamhälle är den teoretiska ram som undersökningen utgått från. LÄS MER