Sökning: "trendighet"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet trendighet.
1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
2. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER
3. Så blir du trendig och attraktiv!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I många år har massmediala fenomen såsom modetidningar haft oerhörd läsarpopularitet. Särkilt i kretsar om yngre kvinnor ser man ideligen att just modetidningar är väldigt eftertraktade. LÄS MER
4. Biten av Äpplet - Om värderingar som förknippas med Apples Iphone, och bildandet av status i ett konsumtionssamhälle
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning År 2007 lanserade Apple sin mobiltelefon Iphone i USA, och på bara några år har mobilen blivit något av en ikon. Idag säljs den i över 70 olika länder och antalet användare ligger enligt Apple på runt 50 miljoner världen över. LÄS MER
5. Kritiska händelser i inköpsprocessen : en studie av de faktorer som skapar konsumentvärde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Dagens konsumenter har många valmöjligheter vilket leder till ökad konkurrens mellan företagen på marknaden. Ett effektivt sätt för ett företag att minska konkurrensen är att försöka skilja sig från mängden genom profilering. LÄS MER