Sökning: "trendspaning"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade ordet trendspaning.

  1. 16. The Second Screen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :ISA ERICSSON; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konvergens och nya kombinationer är vanliga hörnstenar i dagens digitala mediainnovationer. Att använda sin smartphone eller tablet medan man ser på TV är ingenting nytt, men när man integrerar användningen av enheterna med varandra så har vi en ny kombination. LÄS MER

  2. 17. Ledningens perspektiv på hur produktinnovation skapas

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Mikaela Lagebjer Kekkonen; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På grund av den snabba utvecklingen och den komplexa innovation som idag krävs, är det intressant att undersöka hur innovation tas fram i företag. Därför är syftet med rapporten att undersöka källorna till produktinnovation för att tydligare definiera företags verktyg för att skapa innovativa produkter. LÄS MER

  3. 18. Konkurrera med bröd- Att äta eller ätas?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Borgeke Nilsson; Jenny Jönsson; Pernilla Blixt; [2011]
    Nyckelord :Blue Ocean Strategy; brödbranschen; innovation; konkurrensstrategier; trender; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att fördjupa förståelsen kring hur strategiskt konkurrensarbete påverkar konkurrenssituationen på den svenska brödmarknaden. Vi avser att titta på traditionella konkurrens- och tillväxtstrategier i allmänhet och Blue Ocean-strategin i synnerhet. LÄS MER

  4. 19. Hur skapas en trend : En kreativ process eller en konsekvens av en ekonomisk strategisk drivkraft

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :WILEN LINDA; ALSÉN LINN; [2011]
    Nyckelord :mode; trend; fashion; trendspaning;

    Sammanfattning : Syfte: Den textila klädmarknaden har under senare år expanderat ochidag har mode en helt annan betydelse än vad det tidigare haft.Trender kommer och går allt snabbare och det blir allt viktigareför konsumenten och därmed företagen att följa med i rådandetrender. LÄS MER

  5. 20. Tre lampor och ett ben : produktserie för Gotlands Lampfabrik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Johansson; [2010]
    Nyckelord :lamp; lamps; product line; product; Gotland; lamp factory; lighting; light; sweden; form; lampa; lampor; produktfamilj; produkt; Gotland; lampfabrik; belysning; ljus; sverige; form;

    Sammanfattning : Gotlands Lampfabrik är en nystartad verksamhet (2009) som drivs av Jonas Kling och Jane Odell centralt på Gotland. De producerar stilrena lampskärmar i ett ljust polymermaterial med papp på båda sidorna. Produktionen är liten och görs för hand på plats i den egna fabriken i Väskinde. LÄS MER