Sökning: "triangulering kvalitativ metod"
Visar resultat 16 - 20 av 102 uppsatser innehållade orden triangulering kvalitativ metod.
16. Det nya digitala teamledarskapet : Performance management i en lärande organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: En av vår tids största omställningar är digitaliseringen. Den digitala innovationen har varit avgörande och öppnat möjligheter för kommunikation och samarbete hos företag runt om i världen. Virtuella team har kommit att blivit en stor del av dagens arbetssituation. LÄS MER
17. Förtroende - Nyckeln för Influencer Marketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få en djupare förståelse för på vilket sätt sociala medier influencers uppfattas som förtroendeingivande i ett konsumentperspektiv. Frågeställningar: De frågeställningar som ligger till grund för uppsatsen är: - Vilka fundamentala faktorer hos en influencer skapar förtroende i samband med reklamsamarbeten på Instagram ur ett konsumentperspektiv? - Varför inger dessa faktorer ett förtroendeingivande mellan en influencer och en följare? Teori: Uppsatsens teori är The Source Credibility Model och The source Attractiveness Model. LÄS MER
18. Informationslogistikens utmaningar för samarbetande företags leveransprecision : En fallstudie som undersöker vilka faktorer som kan påverka en samleverans från olika företag samt vad som kan utvecklas inom området
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte – Studiens syfte var att undersöka förbättringsmöjligheter runt leveransprecision vid gemensam leverans från två eller flera samarbetande företag. För att syftet skulle uppnås formades två frågeställningar: 1. LÄS MER
19. Medarbetarnas motivation under distans- och kontorsarbete
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Effekten av Covid-19 pandemin har mynnat i restriktiva rekommendationer och åtgärder för både samhällen och företag. För många organisationer har det inneburit att snabbt övergå från kontor till distansarbete. Många medarbetare har därmed behövt anpassa sig genom att ställa om till nya arbetssätt och situationer. LÄS MER
20. Ledarskapsstrategier för främjande av kommunikation och laganda inom mångkulturella arbetsgrupper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med arbetet är att skapa förståelse för hur ledare främjar god kommunikation för att stärka laganda inom en mångkulturell arbetsgrupp. Metod: Metoden som används utgår från en ontologisk ståndpunkt i konstruktionismen och byggs även på en epistemologi i hermeneutiken. LÄS MER