Sökning: "tricot"
Visar resultat 21 - 25 av 96 uppsatser innehållade ordet tricot.
21. Hållbar konsumtion, en självmotsägelse? Hur modeföretag använder CSR-kommunikation som ett verktyg för att legitimera konsumtion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur modeföretag använder CSR-kommunikationen och språket i deras hållbarhetsrapporter för att legitimera konsumtion. Studien är baserad på en kvalitativ metod utifrån ett kritiskt diskursanalytiskt perspektiv. LÄS MER
22. Hållbarhetsrapportering i modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kurs: FEKH69, Företagsekonomi: Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Alice Boogh, Kelly Thorburn, Rebecca Petersson Nyckelord: Fast fashion, slow fashion, hållbarhetsrapport, CONI, kvalitet, hållbar utveckling, legitimitetsteorin, institutionell teori, Gina Tricot, Filippa K Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om fast fashion företags och slow fashion företags olika påverkan på hållbar utveckling påverkar detaljnivån på informationen i deras hållbarhetsrapporter. Syftet är även att jämföra handlingarna företagen hållbarhetsrapporterar om. LÄS MER
23. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER
24. Kapitalstruktur inom Textilindustrin - En kvantitativ analys av förändringar gällande kapitalstrukturen inom fem utvalda bolag mellan år 2008 och 2018.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Textilindustrin står inför ett paradigmskifte där marginalerna blir mindre, och den klassiska konfektionshandeln ser idag inte likadan ut som den gjorde förr. Aktörer inom industrin måste kämpa mer för att bibehålla dess marginaler och de senaste 2 decennierna har den svenska klädindustrin i jämförelse med resten av sällanköpshandeln presterat sämre. LÄS MER
25. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER