Sökning: "trovärdig kvalitativ studie"

Visar resultat 11 - 15 av 94 uppsatser innehållade orden trovärdig kvalitativ studie.

  1. 11. Entreprenörens resa fram till pitch : En kvalitativ studie om att attrahera investerare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Josephine Bengtsson; Julia Lind; [2022]
    Nyckelord :Pitch; attract; investment; entrepreneur; young companies; preparatory work; Pitch; attrahera; investering; entreprenör; unga företag; förarbete;

    Sammanfattning : Unga företag utgör en stor del av alla företag i samhället och bidrar till utveckling inom många områden. För att unga företag ska kunna få förutsättningar att växa krävs det extern finansiering. Entreprenörer måste arbeta målmedvetet för att attrahera investerare till företaget. LÄS MER

  2. 12. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jennifer Hindi; Lukas Izgin; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; influenser marknadsföring; köpbeteende; trovärdighet;

    Sammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  3. 13. Can less be more? : En studie om betydelsen av influencers följarantal inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Holfve; Mudjier Jiddy; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; micro influencer; macro influencer; marknadsföringsstrategier; influenser marknadsföring; macroinfluenser; microinfluenser;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt viktigare för företag att vara aktiva på sociala medier och ha en kontinuerlig uppdatering på de olika sociala plattformarna. Det beror på att influencer marketing som marknadsföringsstrategi börjat ersätta den traditionella marknadsföringen. LÄS MER

  4. 14. Tillit och kommunikation : Kommunikationens inverkan på tillit - en kvalitativ studie inom offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Charlotta Muschöttt; [2022]
    Nyckelord :Kommunikation; kommunikationsklimat; kommunikativt ledarskap; New Public Management; tillit; tillitsbaserat ledarskap.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Syftet med studien är att undersöka vilken inverkan som kommunikation har på tillit, utifrån ett chefs- och medarbetarperspektiv inom offentlig sektor. Följande frågeställningar har formulerats: Hur kan ledarskapet främja tillit via intern och extern kommunikation? Vilka organisatoriska hinder kan motverka tillit via kommunikation? Vilka organisatoriska förutsättningar främjar tillit via kommunikation? Studien utgår från kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer använts för att samla in empiriska data. LÄS MER

  5. 15. Revisorers uppfattning om hållbarhetsbestyrkande : En kvalitativ studie om hållbarhetsredovisning och bestyrkande i finanssektorn

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Johan Wahlgren; Emil Manninen; [2022]
    Nyckelord :Auditors; assurance; sustainability reporting; GRI.; Revisorer; bestyrkande; hållbarhetsredovisning; GRI.;

    Sammanfattning : I den här studien har vi undersökt revisorers uppfattning av hur trovärdighållbarhetsbestyrkandeprocessen är. Målet med studien har även varit att undersöka framgångsfaktorer för ett trovärdigt bestyrkande och relevansen avhållbarhetsredovisning inom finanssektorn. LÄS MER