Sökning: "trovärdig kvalitativ studie"

Visar resultat 6 - 10 av 94 uppsatser innehållade orden trovärdig kvalitativ studie.

  1. 6. Digitaliseringens utmaningar. En kvalitativ studie om företags praktiska arbete med digitalisering inom dynamiska förmågor, agila arbetssätt och organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Angelica Werner; Ellen Josefsson; [2022-09-09]
    Nyckelord :Digitalisering; digital transformation; dynamiska förmågor; det agila arbetssättet; organisationskultur; digitization; digitalization;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Majoriteten av alla företag misslyckas med att överträffa sina förväntningar vid en digital transformation, dock är företag överens om att digitaliseringen är vital för att säkra en överlevnad inom den digitala eran. Tidigare forskning benämner dynamiska förmågor, agila arbetssätt och organisationskultur som viktiga aspekter att beakta i en digital transformation. LÄS MER

  2. 7. Hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbar marknadsföring inom livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Maja Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable marketing; sustainable marketing communication; greenwashing; certifications; theory of planned behavior; consumer behavior; the buying process; food industry; Hållbarhet; hållbar marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; greenwashing; certifieringar; teori om planerat beteende; konsumentbeteende; köpprocessen; livsmedelsindustrin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet har länge varit ett omdiskuterat ämne och grundar sig i att vi inte har tagit hand om jordens resurser på ett ansvarsfullt sätt. Konsumtionen som sker idag är långt ifrån hållbar. I dagens ohållbara samhälle står livsmedelsindustrin för en stor del av den negativa klimatpåverkan. LÄS MER

  3. 8. Transformering och realisering av Läroplan för förskolan 2018 : En kvalitativ studie om förskollärares anpassning av läroplanen i arbetet med de yngsta barnen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sumbila Radmilovic; Louise Laurell; [2022]
    Nyckelord :förskollärare; Läroplanen för förskolan 2018; läroplansteori; undervisning; yngsta förskolebarn.;

    Sammanfattning : Transformering och realisering av Läroplan för förskolan 2018, syftar till att återge en trovärdig bild över hur förskollärare tolkar och tillämpar läroplanen i förskolan för de yngsta barnen. I föreliggande studie lyfter vi omständigheter som begränsar och möjliggör förskollärarens undervisningsuppdrag. LÄS MER

  4. 9. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  5. 10. “Jag vill ha det hon har” - En kvalitativ studie om influencers påverkan på konsumenter vid köp av kläder på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nima Ghanbarzadeh; Bahar Isa; [2022]
    Nyckelord :Kläder; köpprocess; influencers; sociala medier; Instagram; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitalisering, sociala medier och e-handel, tre ord som upptar en stor del av världen idag och nästan hela befolkningen är aktiva inom en eller flera områden. Dessutom har ett nytt fenomen uppkommit och är här för att stanna; influencers. LÄS MER