Sökning: "trovärdighet i e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden trovärdighet i e-handel.
1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER
2. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER
3. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER
4. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER
5. Designförslag för hur övertygande designprinciper kan motivera till hållbara köpval vid e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Med klimatförändringar som hotar människor, djur och natur, är frågan om ekologiskhållbarhet växande, speciellt inom konsumtion. Konsumtion lämnar idag ett stort miljö avtryck från produktion, konsumtion och leveranser, och i takt med att samhället blir mer digitaliserat, är det allt fler köp som sker via e-handeln. LÄS MER