Sökning: "trovärdighet internet"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden trovärdighet internet.

  1. 1. Offer eller förövare-i vems ögon? : En netnografisk studie av konstruktioner av offer för-, och förövare av- sexuella övergrepp

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för socialt arbete

    Författare :Joline Ramstedt; Lovisa Landqvist; [2022]
    Nyckelord :Sexualbrott och sexuella trakasserier; offer; förövare; Flashback; Familjeliv; tematisk analys; genusteori; det idealiska offret;

    Sammanfattning : Sexualbrott och sexuella trakasserier kan beskrivas som ett utbrett samhällsproblem, detta trots lagstiftning och verksamheter som arbetar förebyggande mot problemen. Syftet med studien har varit att undersöka hur offer för-, och förövare av- sexuella övergrepp beskrivs, samt vilka argument som förs gällande deras trovärdighet. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  3. 3. Webbdesigns inverkan på användarensförsta intryck : - Hur fångar man en användare?

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Mikael Ek; Jönsson Sigrid; [2022]
    Nyckelord :Trustworthiness; usability; web design; capturing a user; Trovärdighet; användbarhet; webbdesign; fånga användare;

    Sammanfattning : Det finns över 200 miljoner aktiva hemsidor till drygt 5 miljarder användare. I takt med attinternet har växt och utvecklingen gått kraftigt framåt har användare blivit mer kräsna överinnehållet på en hemsida. LÄS MER

  4. 4. Handel på Facebook och Instagram : Och faktorer som kan påverka benägenheten till det

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Veronica Söderbergh; Zainab Mahdizadeh; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Facebook; Instagram; Marketing; Secure e-commerce; Credibility; E-handel; Facebook; Instagram; Marknadsföring; Säker e-handel; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Internet är ett ständigt växande fenomen med nya innovationer. Som en följd av utvecklandet av Internet har e-handel uppkommit och då även handel via de sociala mediesidorna Facebook och Instagram. LÄS MER

  5. 5. Det är logiskt att anpassa sig till logiken : En experimentell studie om hur nutida plattformars logik påverkar trovärdigheten hos SVT.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Tova Sundberg; [2021]
    Nyckelord :credibility; logic; platform; public service; SVT; trovärdighet; logik; plattform; public service; SVT;

    Sammanfattning : Det spelar ingen roll hur perfekt ett nyhetsmedie är i teorin om det inte konsumeras eller litas på av samhällets medborgare (Strömbäck et al., 2020). Tillit och trovärdighet gentemot medier, såväl kommersiella- som public service-drivna, är en grundförutsättning för ett demokratiskt samhälle. LÄS MER