Sökning: "trovärdighet intervju"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden trovärdighet intervju.

  1. 1. Kvalitetssäkring - Egenkontroller i bygg- och anläggningsproduktion

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Victor Nilsson; [2023]
    Nyckelord :self-inspection; kvalitet; egenkontroll;

    Sammanfattning : Today, the construction industry is one of the largest industries in Sweden, with a turnover of nearly 600 billion SEK in 2021 and employing 341,500 people. The civil engineering industry accounted for 19% of the turnover. LÄS MER

  2. 2. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rania Taras; Suaad Ismail; [2023]
    Nyckelord :Influencer; generation z; trovärdighet;

    Sammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER

  3. 3. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebru Erdal; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Credibility; Attitude; Word-of-mouth; Consumers buying behavior; Influencer marketing; Trovärdighet; Attityd; word-of-mouth; Konsumenters köpbeteende;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER

  4. 4. Flytande Förarmiljö : Undersökning av möjligheter till förbättring av förarmiljön i Stridsbåt 90H

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johan Gavelin; [2022]
    Nyckelord :MMI; förarmiljö; fartyg; båt; stridsbåt; kognition; mental belastning;

    Sammanfattning : För att förbättra förarmiljön i Stridsbåt 90 H (CB90 H) skapades en process baseradpå IDEO.org med faser för att analysera nuvarande lösning, identifiera problem samtlösa dessa problem. Genom enkät, intervju, workshops, fokusgrupper ochdeltagande observation med en mindre grupp väldigt erfarna användare kunde fleraproblem ringas in. LÄS MER

  5. 5. Innovativa företags utformning av hållbarhetsarbete och dess inverkan på legitimiteten : en fallstudie av K2A

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Emelie Ekström; Emma Gozzi; [2022]
    Nyckelord :legitimitet; hållbarhet; intressentteorin; triple bottom line; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Unga innovativa företag står inför en utmaning avseende att skapa och erhålla trovärdighet och legitimitet för sin verksamhet. Detta då de ännu inte byggt upp ett förtroende hos sina intressenter. Därmed behöver dessa företag hitta sätt för att uppnå legitimitet. LÄS MER