Sökning: "trovärdighet intervjustudie"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden trovärdighet intervjustudie.

  1. 1. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  2. 2. "Relations are complex; they may not be described in single utterances." : - En kvalitativ intervjustudie om hur lärare på den anpassade skolan uppfattar relationell pedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Katarina Larsson; Karolina Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :relationell pedagogik; relationell specialpedagogik; anpassad skola; intellektuell funktionsnedsättning; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar relationell pedagogik i den anpassade skolan. Som yrkesverksamma lärare möter vi dagligen situationer av relationell karaktär. Detta gjorde oss nyfikna på hur andra lärare uppfattar relationell pedagogik. LÄS MER

  3. 3. Varför ser man endast Europas historia? : En intervjustudie som presenterar historielärares förhållningssätt till glappet mellan läroplan och läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Kawther Aljammali; [2022]
    Nyckelord :Eurocentrisk perspektiv; orientalism; läroplan; läromedel; historiedidaktik; historiemedvetande; identitetsbildning.;

    Sammanfattning : Denna forskningsstudie behandlar lärarnas syn och förhållningssätt kring glappet som finns mellan läromedlen och läroplanen, som den tidigare forskningen har visat. Det har gjorts flera forskningar där forskarna undersöker olika läroböcker och ser om de förhåller sig till läroplanen. LÄS MER

  4. 4. Varumärken och influencersur mottagarnas perspektiv : En kvalitativ intervjustudie om företags samarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sara Cedenblad; Elin Bentzlin Drotz; [2022]
    Nyckelord :Uses and gratifications; parasocial relation; varumärkesbyggande; Instagram; influencers; företag; mottagare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en förståelse för mottagarnas upplevelse av företags samarbeten med influencers. Forskningsfrågorna för studien är: Hur upplever mottagarna behovstillfredsställelsen när företag samarbetar med influencers? och Varför uppstår en parasocial relation mellan mottagarna och företag? Det teoretiska ramverket är uses and gratifications samt parasocial relation. LÄS MER

  5. 5. Trovärdigheten till influencers - en fråga om följarantal? : En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors upplevda trovärdighet till micro- respektive macro-influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Wennerholm; Frida Nilsson; Tilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Influencer marketing; macro influencer; micro influencer; credibility; Instagram; Influencer marketing; macro-influencer; micro-influencer; trovärdighet;

    Sammanfattning : I dagsläget använder allt fler företag influencer marketing, i form av betalda samarbeten, för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Influencers kan idag skapa unika och framgångsrika varumärken på sociala medier. LÄS MER