Sökning: "trovärdighet systembolaget"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden trovärdighet systembolaget.

  1. 1. Köp alkohol, men drick inte! : En studie om Systembolagets dubbla budskap och trovärdighet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jacob Forsberg; Isak Renstig; [2015]
    Nyckelord :Retorik; Social marknadsföringskampanj; Systembolaget; IQ; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur Systembolagetkommunikativt försöker lösa problemet att sända dubbla budskap,att sälja alkoholprodukter och samtidigt förespråka ett merhälsosamt förhållningssätt till alkohol. Uppsatsen har också föravsikt att studera om det är trovärdigt att samma avsändare sändertvå budskap som är motsägande. LÄS MER

  2. 2. Drick med måtta och spela lagom! : En studie i hur statliga bolag konstruerar trovärdighet i relation till motstridiga syften i verksamheten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sanna Larsson; [2012]
    Nyckelord :Narrativ; berättande; retorik; identifikation; ethos; image; statliga bolag; monopol; CSR; PR; etik; symboler.;

    Sammanfattning : I denna studie analyseras hur de statliga bolagen Systembolaget och Svenska spel går tillväga för att skapa trovärdighet i sin omgivning av kunder och intressenter. Undersökningen är genomförd på informativ och extern kommunikation som finns på bolagens hemsidor, varav två reklamfilmer även visas i svensk tv. LÄS MER