Sökning: "trovärdighet webb"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden trovärdighet webb.

  1. 1. Det är logiskt att anpassa sig till logiken : En experimentell studie om hur nutida plattformars logik påverkar trovärdigheten hos SVT.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Tova Sundberg; [2021]
    Nyckelord :credibility; logic; platform; public service; SVT; trovärdighet; logik; plattform; public service; SVT;

    Sammanfattning : Det spelar ingen roll hur perfekt ett nyhetsmedie är i teorin om det inte konsumeras eller litas på av samhällets medborgare (Strömbäck et al., 2020). Tillit och trovärdighet gentemot medier, såväl kommersiella- som public service-drivna, är en grundförutsättning för ett demokratiskt samhälle. LÄS MER

  2. 2. Animationers inverkan på användarens förtroende för webbplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Andreas Jansson; Jonna Pernsjö; [2019]
    Nyckelord :Animation; credibility; CSS; ease of use; trust; web; Animationer; användarvänlighet; CSS; förtroende; trovärdighet; webb;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på om animationer kan användas för att påverka en användares förtroende för en webbplats, vid situationer där förtroende har en stor betydelse. Som till exempel registrering av prenumerationstjänster eller sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Quinoa – en framtida gröda i Sverige?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Crop Production Ecology

    Författare :Anders Lööv; [2018]
    Nyckelord :chenopodium; quinoa; chenopodium quinoa; mjölmålla; nya grödor; svenska grödor;

    Sammanfattning : Quinoa är en gröda som länge nyttjats av ursprungsbefolkningen i Sydamerika, men som under senare år vuxit i popularitet världen över. Detta har främst att göra med de mycket näringsrika quinoafröna som anses ha goda effekter på hälsan hos människor. LÄS MER

  4. 4. Fler partiledardebatter – “men det är ungefär samma ingredienser” : –  en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Österberg; Elvira Linderot; [2015]
    Nyckelord :Partiledardebatt; konkurrens; journalistik; tv; webb-tv; Aftonbladet; Expressen; TV4; SVT; valrörelse; valprogram;

    Sammanfattning : Titel: Fler partiledardebatter  – “men det är ungefär samma ingredienser” –  en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014. Författare: Emma Österberg och Elvira Linderot Kurs, termin och år: Vetenskaplig C-uppsats, HT 2014 Antal ord i uppsatsen: 18 785 Problemformulering och syfte: I studien undersöks partiledardebatterna i tv och webb-tv i valrörelsen 2014, samt den nya konkurrenssituation som uppstod i samband med det. LÄS MER

  5. 5. Icke vinstdrivande organisationers förtroendeskapande webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Simon Perstorper; [2014]
    Nyckelord :Förtroendeskapande; kommunikation; retorik; icke vinstdrivande organisationer; ethos; webb; FSC; KRAV; Fairtrade; trovärdighet; digitala medier; Internet; ethosappellerande kvaliteter; ethosmodell; Maria Isaksson; Poul Erik Flyvholm Jørgensen; corporate ethos;

    Sammanfattning : Icke vinstdrivande organisationers förtroendeskapande webbkommunikation är en undersökning som syftar till att öka förståelsen för hur icke vinstdrivande organisationer etablerar förtroende i sin kommunikation på webben. Genom att analysera hur de tre icke vinstdrivande organisationerna Forest Stewardship Council (FSC), KRAV och Fairtrade skapar förtroende i textmaterial presenterat på respektive organisations hemsida söker uppsatsen belysa hur olika förtroendeskapande grepp används av icke vinstdrivande organisationer för att etablera förtroende mot allmänheten. LÄS MER