Sökning: "trovärdighet"

Visar resultat 1 - 5 av 969 uppsatser innehållade ordet trovärdighet.

  1. 1. KUNSKAPER OM NEUROPSYKIATRISKA FUNKTIONSNEDSÄTTNINGAR (NPF)

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Mikael Engdahl; [2020-06-01]
    Nyckelord :NPF; kunskap; kompetens;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med denna uppsats är undersöka och därigenom ge en så bra bild som möjligt över hur mycket kunskap lärare i Borås stad har när det gäller NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar). Syftet är vidare att ta reda på om de kan anpassa och inkludera på ett sätt som krävs av styrdokumenten med hjälp av den kunskap de har eller kan få med stöd av kompetent elevhälsa. LÄS MER

  2. 2. Hur trovärdig är den öppna influencern? - En fallstudie om trovärdigheten på Bianca Ingrossos digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Ellen Gyllenberg; Greta Peetre; [2020]
    Nyckelord :Trovärdighet; Digitala kanaler; Retorik; Influencers; Bianca Ingrosso;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur en influencers trovärdighet påverkas om hen visar upp positiva samt negativa aspekter av sitt liv genom olika digitala kanaler. Syftet med studien är att undersöka hur trovärdig mottagaren upplever influencers som producerar innehåll på sina digitala kanaler som består av både positiva och negativa aspekter av influencerns liv. LÄS MER

  3. 3. Uppfattningen av aggression hos virtuella 3D karaktärer : En undersökning om skillnaden mellan könen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi; Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jessica Lindblom; Jonas Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Icke-verbal kommunikation; kroppsspråk; känslouttryck; animation;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks skillnaden mellan män och kvinnor i huruvida de uppfattar kroppsspråk då det appliceras på en avskalad virtuell karaktär. Utifrån tidigare forskning om kroppsspråk och känslouttryck skapades fyra animationer föreställande gångcykler samt knackningar som visualiserade två olika känslor: glädje samt ilska. LÄS MER

  4. 4. Influencers, trovärdiga eller inte?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Borg; Elisabeth Herslow; Michaela Kanaan; [2020]
    Nyckelord :Influencer; Produktplacering; Trovärdighet; The Source Credibility Model; The Source Attractiveness Model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till en ökad kunskap inom forskningsfältet influencer marketing. Uppsatsen kommer att undersöka konsumenters uppfattning gällande influencers produktplaceringar i sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Matkultur som verktyg för destinationsutveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Robert Simonsson; Linus Svensson; [2020]
    Nyckelord :Matkultur; gastronomi; destinationsutveckling; destination marketing organizations; strategi; samverkan; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: En studie av matstaden Malmö - från post-kockumsk depression till hållbar foodie-destination - Matkultur som verktyg för destinationsutveckling Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65: Examensarbete för kandidatexamen Författare: Robert Simonsson och Linus Svensson Handledare: Malin Andersson Nyckelord: Matkultur, gastronomi, destinationsutveckling, destination marketing organizations (DMO:s), strategi, samverkan Syfte: Uppsatsen syftar till att öka förståelsen kring hur gastronomi och matkultur kan integreras i det praktiska arbetet med destinationsutveckling bland olika aktörer, såväl offentliga som privata, i en urban kontext. För att undersöka detta fördjupar vi oss i den lokala matkulturen och hur dess karaktärsdrag uttrycks genom olika aktörers aktiviteter. LÄS MER