Sökning: "trust lobbying"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden trust lobbying.
1. Vem har rätt att delta? : En kvalitativ studie om förändringar kring deltagande vid politiska beslut.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This essay explores the governance in Sweden and how it has been affected by a transition to a post-corporatist. This as Sweden nowadays is considered to have changed from a corporatist system into a more pluralistic system. LÄS MER
2. Lantmännens framtida roll : med fokus på medlemsföretagen och medlemmarna år 2030
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Lantbruk påverkas av både interna och externa faktorer (Jordbruksaktuellt, 2018). Gårdarna i Sverige har de senaste åren genomgått strukturförvandlingar både internt och externt. Företagen har blivit större och färre (Jordbruksverket, 2020a) och dess produktion mer specialiserad (Edenbrandt, 2012). LÄS MER
3. The Trade Association Strikes Back : On Lobbyism and Cheaper Dining in Swedish Politics
Master-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The understanding of Swedish lobbyism is so far insufficient and misguided. In order to understand Swedish lobbyism better this thesis calls for a shift to theory testing case studies of actors that are capable to lobby in an organized and recurring way. LÄS MER
4. Marknadsetablering i Indien
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The demand from Swedish companies of new potential markets to enter is increasing. One of these companies is Väderstad-verken which has the vision to grow approximately 15 percentages every year. To make this possible they must find new emerging markets to enter to be able to grow. LÄS MER
5. En bransch med bristande förtroende : - PR-konsulter om sitt eget ansvar och hur de själva kan bidra till ökat branschförtroende
Magister-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title: An industry with a lacking trust – PR-consultants about their own responsibility and how they can contribute to an increased trust for their profession (En bransch med bristande förtroende – PR-konsulter om sitt eget ansvar och hur de själva kan bidra till ökat branschförtroende) Number of pages: 68 (79 including enclosures) Author: Ebba Göranzon Tutor: Göran Svensson Course: Media and Communication Studies D Period: Spring 2008 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Aim: The aim of this essay is to study the Swedish PR-industry and the distrust that is directed towards it. The starting point is different PR-consultants opinion about their profession and industry. LÄS MER