Sökning: "trust on e-commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 171 uppsatser innehållade orden trust on e-commerce.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. EXPLORING ACCEPTANCE AND ADOPTION OF PRICING ROBOTS THROUGH THE AUTOMATION ACCEPTANCE MODEL. A case study within an e-commerce company

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Clara Engström; Danijela Smoljan; [2023-11-20]
    Nyckelord :Automation acceptance model AAM ; Automation technology; Dynamic pricing robot; Technology acceptance model TAM ; Technology acceptance and adoption; Technology trust; Psychological Ownership PO ;

    Sammanfattning : Recent technological advancements have enabled the development of more automated and adaptable technological environments. User acceptance and adoption of technology is a critical issue in the rapidly evolving technological landscape. Implementation of automation technology takes both financial and human resources. LÄS MER

  3. 3. TRUST ONLINE: Visual Cues for Trustworthy News

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Marco Helin; Tim Zetterqvist; [2023-02-01]
    Nyckelord :Trustworthiness; news articles; domain suffix; associated images; comment;

    Sammanfattning : This study was born in the light of the Swedish Civil Contingencies Agency’s (MSB) release of a handbook on how to counter information influence activities, along with a growing distrust placed upon media outlets by the public. The purpose of this experiment was to test knowledge from earlier research in the e-commerce domain on what makes a website perceived as trustworthy but applied and tested on images of news articles. LÄS MER

  4. 4. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  5. 5. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lara Hinz; Lovisa Lövgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER