Sökning: "try and buy e-commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden try and buy e-commerce.

  1. 1. Pick and click: The use of buy-now-pay-later in the scope of bracketing purchase behaviour

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Axel Hjerpe; Daniel Palmgren; [2023]
    Nyckelord :Buy-now-pay-later; Bracketing purchase behaviour; Consumer behaviour;

    Sammanfattning : Enabled by technological advancements, e-commerce has taken over the retail space expeditiously the past decade. Without the typical brick-and-mortar store, retail brands face novel shopping behaviours that are tricky to comprehend. LÄS MER

  2. 2. Förbehandling och Hantering av Användarmärkningar på E-handelsartiklar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Viktor Johansson; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; tags; tagging; preprocessing; NLP; graph theory; AI;

    Sammanfattning : Plick is an online platform with the intention of being a marketplace where users may buy and sell second-hand fashion. The platform caters to younger users, and as such borrows many ideas from well-known social network platforms - such as putting more focus on user profiles and expression, rather than just the products themselves. LÄS MER

  3. 3. Metaverse som ett möjligt alternativ för att minska returer av modevaror inköpta online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Molly Hammersberg; Victoria Salmi; [2022]
    Nyckelord :Metaverse; sustainability; network communication; trends; digital fashion; digital innovation; consumer behavior; Metaverse; hållbarhet; nätverkskommunikation; trender; digitalt mode; digital innovation; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Ett identifierat problem inom modebranschen idag är den mängd returer som utförs till följd av felbeställningar av kläder som är köpta online. Tre anledningar till felbeställningar som leder till returer är att konsumenterna inte kan prova plaggen innan köp, produktbilderna är missvisande, eller att storleks beskrivningen inte överensstämmer med verklig storlek. LÄS MER

  4. 4. Den bästa fåtöljen online, ska jag köpa den? : Påverkan av upplevd trovärdighet, kvalitet och kvantitet inom eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Lundholm; Rasmus Gustafsson; Isabel Granell; [2021]
    Nyckelord :eWOM; Credibility; Quality; Quantity; Purchase Intention; eWOM; Trovärdighet; Kvalitet; Kvantitet; Köpintention;

    Sammanfattning : eWOM är en viktig kommunikationsmetod på internet idag där konsumenter kan dela med sig av sina åsikter, erfarenheter och information angående företaget eller dess produkter genom online recensioner, som då finns lätt tillgängligt för andra att läsa. Detta har visat sig genom den granskade forskningen att eWOM har en betydande roll för hur konsumenters köpintention påverkas. LÄS MER

  5. 5. Is store death upon us? : Investigating the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Olgrim; Ronja Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Atmospherics; Swedish Female Buying Behavior; Customer Experience; Physical Stores;

    Sammanfattning : This bachelor degree addresses the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women. The concept of “store death” has become an increasingly talked about topic in Sweden and is something that affects both consumers, entrepreneurs and business owners alike. LÄS MER