Sökning: "trygghet i anställning motivation"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden trygghet i anställning motivation.
1. UNGA VUXNA PÅ ARBETSMARKNADEN - En kvantitativ studie om vad som motiverar unga vuxna till arbete
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vad unga vuxna mellan 20-26 år motiveras av på arbetsmarknaden idag. Arbetsmarknaden är i ständig utveckling och för att lyckas attrahera rätt medarbetare samt fortsätta vara konkurrenskraftiga är det nödvändigt att vara medveten om vad tilltänkta medarbetare efterfrågar. LÄS MER
2. Individers upplevda motivation och trygghet i små och stora företag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle ser arbetsmarknaden väldigt varierad ut när det kommer till vilket typ av företag en individ väljer att arbeta för. En stor majoritet av alla företag i Sverige består av små till medelstora företag med under 50 anställda. LÄS MER
3. Stridspilot - Ett kall eller en passion?
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Det svenska flygvapnet kommer inom en relativt snar framtid införskaffa nya flygplan och samtidigt utöka sin verksamhet från tre till fyra flottiljer vilket innebär att antalet divisioner ökar från sex till åtta. Expansionen kräver stora personella resurser, resurser som kanske inte finns i framtiden. LÄS MER
4. Att stanna eller inte stanna? : En studie om vilka faktorer som motiverar anställda inom detaljhandeln att stanna respektive lämna sin anställning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En hög personalomsättning i ett företag kan leda till flera kostnader i och med nyrekrytering och minskad produktivitet. Detaljhandeln är en av de branscherna med högst personalomsättning i Sverige och i branschen kan säljares prestationer ha stor påverkan på företagets framgång. LÄS MER
5. Employer Branding – Konsten att bli en attraktiv arbetsgivare via det interna arbetsgivarvarumärket : En kvalitativ studie på ett företag inom mediabranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur anställda upplevde företag som arbetsgivarvarumärke och arbetsplats samt vilka faktorer som kan ha en påverkan på detta. Det genomfördes åtta intervjuer med anställda på ett företag inom mediabranschen. Det framkom att det fanns olika faktorer som påverkade hur medarbetarna såg på sin arbetsgivare. LÄS MER