Sökning: "trygghetsskapande arbete"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden trygghetsskapande arbete.
1. Tidiga insatser för att främja skolnärvaro
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Hyllberg, Malin och Persson, Jeanette (2024). Tidiga insatser för att främja skolnärvaro. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
2. Barnens första möte med en helt ny värld : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter av och arbete med introduktion i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att bidra med kunskap om förskollärares erfarenheter av och arbete med introduktion för barn i förskolans verksamheter. Fyra förskollärare intervjuades på samma förskola men som arbetade på olika avdelningar. Semistrukturerade intervjuer användes som metod. LÄS MER
3. Låt barnen leka! : Förskollärares resonemang om lek i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The study has been conducted with the purpose to increase knowledge about preschool teachers´ conceptions and how play emerges as a tool for stimulating children´s learning and development in the reasoning of preschool teachers. A qualitative method with semi-structured interviews and a flexible interview guide was used to collect data. LÄS MER
4. Samverkan för ökad trygghet : Utvärdering av EST- effektiv samordning för trygghet i Västmanlands län
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Inledning: Att känna sig trygg i sin vardag och i sin stad eller bostadsområde är viktigt för de allra flesta. Samtidigt kan ett tryggt och välfungerande samhälle fungera som en motståndskraft mot yttre negativ påverkan. LÄS MER
5. Från ängslig till trygg talare : En studie om hur ett elevperspektiv på talängslan kan leda och utforma det specialpedagogiska arbetet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I såväl läroplan som kunskapskriterier i gymnasieskolan ställs krav på att muntlig förmåga ska utvecklas och bedömas. Samtidigt finns en stor grupp elever med svårigheter att uppfylla just dessa krav. LÄS MER