Sökning: "turism fakta"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden turism fakta.

  1. 1. Pandemins påverkan på Båstad sett utifrån ett turismperspektiv

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefine Hedberg; Irena Corokalo; [2021]
    Nyckelord :krishantering; turismplanering; covid-19; hemester; pandemier; turism;

    Sammanfattning : Till följd av Covid-19 som har förändrat hela världen så har restriktioner som bland annat gränsstängningar, resekontroller och begränsade rörelser i länder införts vilket resulterat till att turismen drabbats mest på grund av reseförbudet. Svenska invånare som tidigare år har åkt utomlands för att avnjuta sol och värme kunde inte resa på grund av restriktionerna sommaren 2020, däremot reste många människor inom Sverige på sin semester som därmed fick uttrycket “Hemester”. LÄS MER

  2. 2. Koncept till campingbutik : Förbättringsarbete av campingbutik med fokus på platsinnovation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anni Liljegren; [2020]
    Nyckelord :Platsinnovation; Camping; Dalarna; Grafisk Design;

    Sammanfattning : Detta projekt har gjorts i Leksand, 2019, som ett examensarbete för en kandidatexamen i Teknisk design. Anledningen för att detta arbete görs är att förbättra en campingbutik på Leksands Strands camping med fokus på platsinnovation. LÄS MER

  3. 3. Hur platsmarknadsföring behåller Generation Y : En fallstudie vid Luleå Kommun

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Viktor Fransson; Petter Andersson; [2018]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Stadsmarknadsföring; Generation Y; Customer Relationship Management CRM ; Citizen Satisfaction Index CSI ; Platsidentitet;

    Sammanfattning : Kommuner använder platsmarknadsföring för att attrahera och behålla medborgare vilket under senare år blivit mer aktuellt då konkurrensen mellan platser har ökat. Tidigare har städers platsmarknadsföring varit riktad mot att utveckla turism, men idag används strategin framförallt för att framhäva staden som en attraktiv plats för företag, och medborgare att leva i. LÄS MER

  4. 4. Massmediers inflytelse samt svenska turisters attityder : En kvantitativ studie om mediebevakning och dess verkan hos svenska turister

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Maria Hassan; Rosnani Hasan Ibrahim; [2016]
    Nyckelord :Tourism; Media Coverage; Media Effect; Refugee tide; Tourist Destination; Lesvos Greece ; attitudes; views and understanding.; Mediebevakning; Turism; Synsätt och Attityder; Flyktingström; Turistdestination; Lesbos;

    Sammanfattning : Dagens teknologi förenklar integrationen mellan människor med stort avstånd, något man inte kunde föreställa sig tidigare. Massmedier som nyhetskanaler och sociala medier tillåter människor att interagera samt läsa och samla in information från hela världen. LÄS MER

  5. 5. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Lina Wahlen Lindqvist; Malin Hällblad; Anna Andersson; [2012]
    Nyckelord :Kommunikationskanaler; uppmärksamhet; kostnadseffektivitet; turism; påverkan;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler   Datum: 30 maj, 2012   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola   Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och  Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2  september 1990, 21 februari 1988   Handledare: Finn Wiedersheim-Paul   Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan.   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER