Sökning: "turism fakta"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden turism fakta.
1. Pandemins påverkan på Båstad sett utifrån ett turismperspektiv
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Till följd av Covid-19 som har förändrat hela världen så har restriktioner som bland annat gränsstängningar, resekontroller och begränsade rörelser i länder införts vilket resulterat till att turismen drabbats mest på grund av reseförbudet. Svenska invånare som tidigare år har åkt utomlands för att avnjuta sol och värme kunde inte resa på grund av restriktionerna sommaren 2020, däremot reste många människor inom Sverige på sin semester som därmed fick uttrycket “Hemester”. LÄS MER
2. Koncept till campingbutik : Förbättringsarbete av campingbutik med fokus på platsinnovation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Detta projekt har gjorts i Leksand, 2019, som ett examensarbete för en kandidatexamen i Teknisk design. Anledningen för att detta arbete görs är att förbättra en campingbutik på Leksands Strands camping med fokus på platsinnovation. LÄS MER
3. Hur platsmarknadsföring behåller Generation Y : En fallstudie vid Luleå Kommun
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Kommuner använder platsmarknadsföring för att attrahera och behålla medborgare vilket under senare år blivit mer aktuellt då konkurrensen mellan platser har ökat. Tidigare har städers platsmarknadsföring varit riktad mot att utveckla turism, men idag används strategin framförallt för att framhäva staden som en attraktiv plats för företag, och medborgare att leva i. LÄS MER
4. Massmediers inflytelse samt svenska turisters attityder : En kvantitativ studie om mediebevakning och dess verkan hos svenska turister
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Dagens teknologi förenklar integrationen mellan människor med stort avstånd, något man inte kunde föreställa sig tidigare. Massmedier som nyhetskanaler och sociala medier tillåter människor att interagera samt läsa och samla in information från hela världen. LÄS MER
5. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler Datum: 30 maj, 2012 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2 september 1990, 21 februari 1988 Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan. Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER