Sökning: "turism resebranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden turism resebranschen.

  1. 1. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Daniella Novakovic; Malin Sjögren; Josefine Carstens; [2018]
    Nyckelord :Tourism; virtual reality; augmented reality; implementation; tourist company; Turism; virtual reality; augmented reality; implementering; förstärkt verklighet; turistföretag;

    Sammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER

  2. 2. If you book on your own, you travel on your own

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miccis Lilliefelth; Lovisa Borssén Myrén; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; resebyråer; personlig service; konkurrens; kundmedverkan och sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor   Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER

  3. 3. Trender : Som ett verktyg i konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Backman Niklas; Nilsson Caroline; [2014]
    Nyckelord :Trend; Turism; Varumärke; Image; Identitet; Trendspaning; Omvärldsanalys; Positionering; Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsen ämnar att analysera och utreda: - sambandet mellan trender och erbjudande i resebranschen. - hur trender kan fungera som differentieringsfaktor. LÄS MER

  4. 4. All-inclusiveturism : "The price of greatness is responsibility"

    Magister-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Per Barkström; Malin Blomstedt; [2013]
    Nyckelord :All-inclusiveturism; långsiktig hållbar samhällsutveckling; CSR; hållbar turism; ekonomiskt läckage;

    Sammanfattning : Sammanfattning – "All inclusiveturism: The price of greatness is responsibility" Datum: 18 januari 2013 Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi, 15 ECTS Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens högskola Författare: Per Barkström (9th October 1986) Malin Blomstedt (20th November 1980) Title: All inclusiveturism: "The price of greatness is responsibility" Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord: All-inclusiveturism, långsiktig hållbar samhällsutveckling, CSR, hållbar turism, ekonomiskt läckage Frågeställning: Är det möjligt för resebranschen att bidra mer till en långsiktig hållbar samhällsutveckling än den gör idag gällande All-inclusiveturismen? Hur bör resebranschens förhållningssätt gentemot All-inclusiveturism gestaltas ur ett CSR-perspektiv? Syfte: Huvudsyftet är att beskriva hur resebranschen kan justera sitt förhållningssätt gentemot All-inclusiveturism för att bättre gagna en långsiktig hållbar samhällsutveckling i de länder där verksamhet bedrivs. Delsyftet bottnar i att undersöka och analysera hur den rådande All-inclusiveturismen påverkar samhället ur ett långsiktigt hållbart samhällsperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Att bemästra en kris : en studie om krishantering inom flyg- och resebranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Lisa Chapovalova; [2013]
    Nyckelord :Kris; katastrof; krishantering; turism; flygindustrin;

    Sammanfattning : Krishantering inom flyg- och resebranschen genomsyras av säkerhet vilket har blivit specielltpåtagligt efter 2000-talets krishändelser och katastrofer. Fokus inom krishantering ligger påatt förbebygga och förbereda organisationen inför en potensiell kris. LÄS MER