Sökning: "turism södertörns högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden turism södertörns högskola.

  1. 1. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  2. 2. Djurgården : En studie om social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Tone Berglund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper describes socially sustainable tourism development and investigates how it applies to the tourist destination Djurgården. The author wanted to investigate how the definition of social sustainability has developed over time and how attractions located on Djurgården define and work to improve it. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Klaesson; Oskar Wener; [2022]
    Nyckelord :Nation Brand; Branding; Brand equity; Architecture; Business economics; Ekonomi; Företagsekonomi; Varumärke; Marknadsföring; Arkitektur;

    Sammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER

  4. 4. “Borta farligt men hemma bäst?” : En studie om svenska kvinnors upplevelser om hot och rädslor i sitt resande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Eva Hrafnsdóttir; Moa Ek; Claudia Anders; [2022]
    Nyckelord :Risk perception; Gender differences; Crimes against women; The Tourist Gaze; Pierce’s Travel Career ladder; Choice of destination; Women; Danger; Violence; Gender violence; Solo traveling; Globalization; Riskbedömning; Könsskillnader; Brott mot kvinnor; Oro; “Tourist Gaze”; Turistblicken; “Pierces Travel Career ladder”; Val av destination; Kvinnor; Fara; Våld; Könsvåld; Soloresor; Globalisering;

    Sammanfattning : Vi alla känner igen ordspråket “Borta bra men hemma bäst” men hur sant är det egentligen?  Turism har alltid funnits i någon form och kommer alltid att finnas i någon form. Som en konsekvens av globaliseringen under de senaste decennierna har länder runt om i världen kommit närmare än någonsin. LÄS MER

  5. 5. E-Sport Turism

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Mohamed Ali; Alp Satilmis; [2021]
    Nyckelord :Keywords: eSports; sport; sports tourism; gaming; travel motive; attitude; event; marketing;

    Sammanfattning : Tourism is a sector that is constantly expanding and diversifying and plays a very importantrole in society, culture and the global economy. Today, the approach to travel has changed,people are no longer looking for traditional tourism but prefer other tourism activities. Sportstourism is one of the most sought-after offerings in the 21st century. LÄS MER