Sökning: "turismproducenter"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet turismproducenter.

  1. 1. Betydelsen av det strategiska valet : En studie om turismproducenters strategier kring sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linnéa Nilsson; Wictoria Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; tvåvägskommunikation; strategier; turismproducenter;

    Sammanfattning : With the technological revolution that has taken place over the past decade through the development of the Internet, the conditions for tourism organizations have changed (Buhalis and Law 2008). Working with social media has become a matter of course for several companies in the tourism industry through the success of the Internet. LÄS MER

  2. 2. Hej och välkommen till Stockholm! : Uppfattningar och åsikter om Stockholm ur ett HBTQ-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Johan Svedberg; Lina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :branding; place; identity; brand; destination development; LGBT; varumärkesgörning; plats; identitet; varumärke; destinationsutveckling; HBTQ;

    Sammanfattning : Denna studie har haft som syfte att belysa hur Stockholm uppfattas utav en specifik målgrupp, i detta fall HBTQ. Detta för att skapa diskussion bland Stockholms turismproducenter för att locka mer HBTQ-turism till staden. LÄS MER