Sökning: "turistorganisation"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet turistorganisation.
1. Att skapa en exportmogen destination : En studie om Storbritannien som växande marknad att besöka Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I föreliggande studie kommer vi som skrivit uppsatsen, bland annat redogöra för begreppet exportmognad med utgångspunkt i destinationsutveckling och platsmarknadsföring. Genom att öka den teoretiska förståelsen samt redogöra för den empiriska situationen uppsatsen bygger på, besvarar vi studiens syfte och frågeställningar. LÄS MER
2. Medicinsk turism : En studie av medicinsk turismutveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Idag reser människor till allt fler länder för att utföra operationer. Tack vare Internet kan man idag hitta billiga flygresor och information om vad som är bra och mindre bra. LÄS MER
3. "Det är ingen dans på rosor" - En uppsats om vilka förutsättningar som krävs för att en turistorganisation ska kunna arbeta med en profil
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: Det inte är helt problemfritt att samarbeta ifrågasätter vi hur samarbeten ska kunna enas kring vad och hur de olika aktörerna vill att destinationens profil ska förmedlas, då aktörerna har olika utgångspunkter. Vi menar att aktörernas olika utgångspunkter kan göra det svårt att bli eniga i hur profilen ska förmedlas vilket kan bli problematiskt om arbetet med en profil ska lyckas. LÄS MER
4. Destinationsutveckling - perspektiv på samarbete och attityder i nätverk. En fallstudie av Nyköping
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Tema: Destinationsutvecklingsproblematiken handlar framförallt om svårigheterna att enas och agera utifrån en gemensam vision. Turismbranschen är starkt fragmenterad och uppfattningarna är många och olika beroende på utifrån vems perspektiv man betraktar fenomenet. LÄS MER