Sökning: "turistorganisation"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet turistorganisation.

  1. 1. Att skapa en exportmogen destination : En studie om Storbritannien som växande marknad att besöka Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Cecilia Wallin; Helena Klein; [2018]
    Nyckelord :Destinationsutveckling; platsmarknadsföring; exportmognad; konsumentbeteende; upplevelse;

    Sammanfattning : I föreliggande studie kommer vi som skrivit uppsatsen, bland annat redogöra för begreppet exportmognad med utgångspunkt i destinationsutveckling och platsmarknadsföring. Genom att öka den teoretiska förståelsen samt redogöra för den empiriska situationen uppsatsen bygger på, besvarar vi studiens syfte och frågeställningar. LÄS MER

  2. 2. Medicinsk turism : En studie av medicinsk turismutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Lena Donnström; Aya Hifawi; [2013]
    Nyckelord :Turism; humaniora och medicinsk turism;

    Sammanfattning : Idag reser människor till allt fler länder för att utföra operationer. Tack vare Internet kan man idag hitta billiga flygresor och information om vad som är bra och mindre bra. LÄS MER

  3. 3. "Det är ingen dans på rosor" - En uppsats om vilka förutsättningar som krävs för att en turistorganisation ska kunna arbeta med en profil

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Friberg; Alexandra Klimek; Frida Sternvad; [2007]
    Nyckelord :samarbete; privat och offentlig sektor; profil; turistorganisationer; destinationsutveckling; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Det inte är helt problemfritt att samarbeta ifrågasätter vi hur samarbeten ska kunna enas kring vad och hur de olika aktörerna vill att destinationens profil ska förmedlas, då aktörerna har olika utgångspunkter. Vi menar att aktörernas olika utgångspunkter kan göra det svårt att bli eniga i hur profilen ska förmedlas vilket kan bli problematiskt om arbetet med en profil ska lyckas. LÄS MER

  4. 4. Destinationsutveckling - perspektiv på samarbete och attityder i nätverk. En fallstudie av Nyköping

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Halldin; Martin Hultman; [2005]
    Nyckelord :destinationsutveckling; samarbete; attityd; drivkraft; perspektiv; företag; kommun; turistorganisation; nätverk; Tourism; Turism; Development cooperation; Utvecklingssamarbete; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tema: Destinationsutvecklingsproblematiken handlar framförallt om svårigheterna att enas och agera utifrån en gemensam vision. Turismbranschen är starkt fragmenterad och uppfattningarna är många och olika beroende på utifrån vems perspektiv man betraktar fenomenet. LÄS MER