Sökning: "tutoring"

Visar resultat 11 - 15 av 178 uppsatser innehållade ordet tutoring.

  1. 11. Språkbarriärer i vården : Migranters utmaningar till att uppnå god hälsa - En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Felicia Åhs; Fanny Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Migrant; Language Barrier; Experience; Health Care; Care Relationship; Migrant; Språkbarriär; Erfarenheter; Sjukvård; Vårdrelation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Migranter som söker vård uppger ibland en lägre självskattad hälsa än personer från Sverige. Forskning visar också att ökad migration leder till att fler som inte kan det lokala språket söker vård i värdlandet. LÄS MER

  2. 12. Sjuksköterskans upplevelse av att handleda studenter : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Maria Rivera Bietkowska; Frida Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :Handledning; kvalitativ studie; sjuksköterska; student; upplevelse; erfarenhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Yrkesverksamma sjuksköterskor har alltid spelat en stor roll i handledningen av studenter. På sin verksamhetsförlagda utbildning får studenterna chansen att knyta samman teori med praktik. De sjuksköterskor som handleder blir studenternas läromästare. LÄS MER

  3. 13. Academic library instruction on critical evaluation of sources and information : A content analysis of Swedish university library websites

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Emma Johansen; [2022]
    Nyckelord :Academic library; Instruction; Critical thinking; Source evaluation; Information literacy; Media and information literacy; Content analysis; Website; Universitetsbibliotek; undervisning; kritiskt tänkande; källkritik; informationskompetens; medie- och informationskunnighet; innehållsanalys; webbplats;

    Sammanfattning : This master thesis examines how Swedish university libraries are instructing their students on topics related to the critical evaluation of sources and information. The method of analysis was a quantitative and qualitative content analysis of the external websites of Sweden’s public university libraries to determine what modes of instruction are being offered, and how these services are being described and made accessible to their users. LÄS MER

  4. 14. Lärares förtroende för AI-baserad utbildningsteknik : En studie inom högre utbildning i Singapore

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lisa Bjelm; [2022]
    Nyckelord :Technology Enhanced Learning; Educational Technology; Higher Education; Artificial Intelligence; Trust; Teacher;

    Sammanfattning : Recently, there has been an increasing shift in education, where various digital technologies are applied to a greater extent. One of the emerging educational technologies is artificial intelligence (AI) technology, which is often argued to have the potential to reshape the traditional educational landscape through for example intelligent guidance and assessment systems, as well as personal learning environments. LÄS MER

  5. 15. The impact of introducing e-learning in secondary education during the Covid-19 pandemic : A case study of “Orosimo 2001”, a tutoring school in northeast Greece, based on teachers’ perspective

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kosmas Iatridis; [2022]
    Nyckelord :E-learning; Challenges; Impact; Secondary Education; Organizational learning;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic affected educational organizations, as new educational delivery models introduced with the use of electronic tools for learning purposes. The use of digital tools has been common in universities and in adult education. However, the adoption of e-learning for providing education to minors has been a new phenomenon. LÄS MER