Sökning: "tvärprofessionell samverkan"
Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden tvärprofessionell samverkan.
6. Tidiga samordnade insatser i förskolan : En kvalitativ studie om arbetet med en samverkansmodell, ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Förskolan utgör en viktig roll i att möjliggöra tidiga insatser för en god och likvärdig uppväxt (SOU 2020:46). I denna studie undersöks en tvärprofessionell samverkansmodell för tidiga insatser som kallas Samverkan för Barnets Bästa (SBB)1. LÄS MER
7. Mobila team - en möjlighet att arbeta för barnets bästa : Växjö kommuns initiativ för en tvärprofessionell samverkan i det tidiga och förebyggande arbetet för barn och unga
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : In cases where children and youths are in need of support from various activities in order to have their needs met, authorities shall collaborate towards the common goal: the child’s best interests. The concept lacks an unambiguous definition and professionals should make decisions adjusted to the child’s individual needs. LÄS MER
8. Kompetensutveckling genom tvärprofessionell simuleringsövning : En intervjustudie om barnsjuksköterskors erfarenhet
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Arbetsflödet på en barnakutmottagning kan ändras inom loppet av några minuter. Barnsjuksköterskan ska kunna identifiera livshotande tillstånd i mötet med det akut sjuka barnet för att snabbt kunna vidta åtgärder. LÄS MER
9. Sida vid sida i äldreomsorgen - En kvalitativ intervjustudie om tvärprofessionell samverkan mellan socionomer och sjuksköterskor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to understand social workers’ and registered nurses' experiences of, and way of reasoning about interprofessional collaboration in the care of elderly people. The study was based on semi-structured interviews with three social workers and three registered nurses working with eldercare in two different municipalities in Sweden. LÄS MER
10. När professioner möts
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka hur lekterapeuter och lärare upplever samverkan mellan lekterapi och förskola/förskoleklass. Syftet besvaras genom följande frågeställningar: • Hur upplever lärarna och lekterapeuterna att samverkan organiseras mellan lekterapin och förskolan/förskoleklassen? • Hur upplevs möjligheter och utmaningar för samverkan av lärare och lekterapeuter? • Vad upplever lärare och lekterapeuter att samverkan kan generera? Teori: Den teoretiska utgångspunkten baseras på fenomenologi då det är informanternas upplevelser av fenomenet som undersöks. LÄS MER