Sökning: "tvåstegs kommunikation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden tvåstegs kommunikation.

  1. 1. Vadå inga chefer? : En intensiv fallstudie om medarbetarnas upplevda föreställningar av organisationsstrukturen i en platt organisation, ur ett kommunikativt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Moa Sundfors Lindström; Felicia Wallin; [2020]
    Nyckelord :Organisationsstruktur; kommunikation; motivation; ledarskap medarbetarskap;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Organisationsstruktur är ett aktuellt och relevant ämne för företag i dagens föränderliga samhälle. Teorier och forskning om fenomenet har genom tiderna utvecklats, och sambandet mellan organisationsstruktur och kommunikation samt dess påverkan på de anställda har fått mycket uppmärksamhet. LÄS MER

  2. 2. Two-Stage Logistic Regression Models for Improved Credit Scoring

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Anton Lund; [2015]
    Nyckelord :Machine Learning; Credit Scoring; Two-stage Logistic Regressions;

    Sammanfattning : This thesis has investigated two-stage regularized logistic regressions applied on the credit scoring problem. Credit scoring refers to the practice of estimating the probability that a customer will default if given credit. LÄS MER

  3. 3. Experiences of CSR-communication

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Christian Wang; Philip Aller; [2013]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; Marknadskommunikation; Varumärkeskapital; Varumärkesmedvetenhet; Varumärkesassociationer; CSR och varumärkeskapital.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag finns det begränsad teori om hur meningsskapande uppstår när kunden bear-betar företags CSR-kommunikation. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur meningsskapande uppstår när kunden exponeras för CSR-kommunikation, samt hur CSR-kommunikationen påverkar varumärkesmedvetenhet och varumärkesassocieringar hos kunden. LÄS MER