Sökning: "tvåstegshypotesen"

Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade ordet tvåstegshypotesen.

  1. 16. Låt influencers utbilda och inte påverka : En kvalitativ studie om politisk förtroende & samarbeten på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Jansson; Oliver Paschetto Jensin; [2019]
    Nyckelord :Politics; Influencers; First-time voters; Confidence; Youth Associations; Social media; Politik; Influencers; Förstagångsväljare; Förtroende; Ungdomsförbund; Sociala medier;

    Sammanfattning : Political actors and parties have, during the parliamentary elections 2018, marketed themselves in a different way than before. Many influential people on social media who have a younger audience have been involved in the electoral movement and tried to make the "most important" issues easier to understand. LÄS MER

  2. 17. "Dom målar ju upp en verklighet eller en fantasi som vi unga tjejer vill ha..." : En receptionsanalys av mottagares upplevelse av sponsrade inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sara Tyngel; Linda Ståhlgren; [2019]
    Nyckelord :Instagram; influencer; influencer marketing; sponsrade inlägg; opinionsbildare; receptionsanalys; tvåstegshypotesen;

    Sammanfattning : Avsikten med den här studien är att undersöka sponsrade inlägg på Instagram och dessa inläggs trovärdighet. Det kommer vi att göra genom en receptionsanalys bestående av analyser av instagraminlägg och intervjuer med instagramanvändare. LÄS MER

  3. 18. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Johnson; Tim Prasertsri; [2018]
    Nyckelord :Social media marketing; influencer marketing; influencer; Instagram; restaurangbranschen; tvåstegshypotesen; message sidedness; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER

  4. 19. UNICEF:s kommunikation på Instagram för att skapa engagemang och beröra : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Clara Hallén; Elin Dannapfel; [2018]
    Nyckelord :Multimodal analys; kvalitativ metod; Instagram; Unicef; ambassadörer; budskap; beröra; engagemang;

    Sammanfattning : Över tid har det skett en enorm förändring gällande medieutvecklingen, som påverkat sättet att kommunicera. Där användningen av sociala medier är ett exempel kopplat till denna utvecklingen och där Instagram kommit att bli en av de mest använda sociala kanalerna. LÄS MER

  5. 20. "Därför blev jag otroligt glad när Natural Cycles kontaktade just MIG" : En kvalitativ textanalys om konstruktionen av sponsrade blogginlägg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Agnes Hägg; Ida Jutebring; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; opinionsbildning; blogginlägg; Natural Cycles; high-involvement; emotional appeals; fear appeals;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på influencer marketing och opinionsbildning. Den valda empirin för studien är sex blogginlägg sponsrade av företaget Natural Cycles. Studiens syfte är att få ökad kunskap om hur influencers konstruerar sponsrade blogginlägg. För att uppnå syftet har en kvalitativ textanalys utförts. LÄS MER