Sökning: "tvåstegshypotesen"
Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade ordet tvåstegshypotesen.
21. From Hofors with love : En intervjustudie av en välgörenhetskampanj
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att ge insikt i om och hur lokala kampanjer kan användas för att öka framgången hos större välgörenhetskampanjer. Metoden som använts för att undersöka detta är en serie av intervjuer med personer som besitter insikter i hur kampanjen gick till och mottogs. LÄS MER
22. Vår tids opinionsledare : en kvantitativ studie om influencers på Instagram och dess påverkan
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats avser att undersöka publikens attityder gentemot svenska influencers på Instagram. Studien undersöker hur omfattande publiken påverkas av sponsrade samarbeten mellan influencers och företag på Instagram. LÄS MER
23. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER
24. Den digitala erans opinionsledare : En kvantitativ studie om studenters attityder gentemot influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I takt med att medielandskapet förändras har marknadsföringsstrategin influencer marketing blivit ett allt vanligare verktyg för att fånga både nuvarande och potentiella kunders intresse samt att bygga långvariga och starka kundrelationer. Den här studien har för avsikt att skapa en förståelse för hur studenter, som faller under det köpstarka kundsegmentet millennials, ser på och uppfattar influencer marketing. LÄS MER
25. Konsten att sälja ett budskap : En kvalitativ studie om Djurens Rätt och deras arbete med influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER