Sökning: "tvåstegshypotesen"

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade ordet tvåstegshypotesen.

  1. 21. From Hofors with love : En intervjustudie av en välgörenhetskampanj

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marcus Larsson; [2018]
    Nyckelord :Campaign; Charity; Facebook; Two-step flow of Communication; Kampanj; välgörenhet; facebook; tvåstegshypotesen; opinionsbildare; Musikhjälpen;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge insikt i om och hur lokala kampanjer kan användas för att öka framgången hos större välgörenhetskampanjer. Metoden som använts för att undersöka detta är en serie av intervjuer med personer som besitter insikter i hur kampanjen gick till och mottogs. LÄS MER

  2. 22. Vår tids opinionsledare : en kvantitativ studie om influencers på Instagram och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Rebecca Rieem Schwartz; Simone Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Word of Mouth; Uses and gratification; Two-Step Flow of Communication; Instagram; Influencer; Opinion leader;

    Sammanfattning : Denna uppsats avser att undersöka publikens attityder gentemot svenska influencers på Instagram. Studien undersöker hur omfattande publiken påverkas av sponsrade samarbeten mellan influencers och företag på Instagram. LÄS MER

  3. 23. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Dellborg; My Dorup; [2018]
    Nyckelord :Influencer-marketing; varumärken; MatHem; Mat.se; sociala medier;

    Sammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER

  4. 24. Den digitala erans opinionsledare : En kvantitativ studie om studenters attityder gentemot influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anton Axelsson; Viktor Churchill Lindvall; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing; instagram; attitudes; students; social media; influence; marketing communication; influencer marketing; instagram; attityder; studenter; sociala medier; inflytande; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : I takt med att medielandskapet förändras har marknadsföringsstrategin influencer marketing blivit ett allt vanligare verktyg för att fånga både nuvarande och potentiella kunders intresse samt att bygga långvariga och starka kundrelationer. Den här studien har för avsikt att skapa en förståelse för hur studenter, som faller under det köpstarka kundsegmentet millennials, ser på och uppfattar influencer marketing. LÄS MER

  5. 25. Konsten att sälja ett budskap : En kvalitativ studie om Djurens Rätt och deras arbete med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josefin Söderstedt; Astrid Walleby; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer; Sociala medier; Ideella organisationer; Tvåstegshypotesen; Instagram;

    Sammanfattning : .... LÄS MER