Sökning: "tv argument"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden tv argument.

  1. 11. Varje berättelse har sin egen hjälte : En kvalitativ studie av svenska reklamfilmers argumentationstekniker och framträdande budskap

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Anna Hillgren; [2017]
    Nyckelord :Rhetoric; visual rhetoric; commercial; marketing; advertising impact; Retorik; rethoric; visuell retorik; reklamfilm; marknadsföring; reklampåverkan;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien är att undersöka hur tre svenska reklamfilmer tillämpar olika typer av argument för att övertyga mottagarna av sitt budskap och vilka retoriska grepp som används för att nå ut till publiken. Vidare undersöks vilka budskap som är framträdande samt vilka samhällsfrågor reklamfilmerna anspelar på. LÄS MER

  2. 12. A comparative study of approaches to audiovisual translation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Japanska

    Författare :Silvia Aldea; [2016]
    Nyckelord :audiovisual translation; subtitling; dubbing; translation quality; anime;

    Sammanfattning : For those who are not new to the world of Japanese animation, known mainly as anime, the debate of "dub vs. sub" is by no means anything out of the ordinary, but rather a very heated argument amongst fans. LÄS MER

  3. 13. Spelets regler : En retorisk analys av Mobilbets och Unibets reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Barbara Parkic; Linda Forsell; [2016]
    Nyckelord :Rhetorical analysis; ethos; pathos; logos; tv-commercials; casino; Retorikanalys; ethos; pathos; logos; reklamfilm; casino;

    Sammanfattning : Denna studie kommer behandla casinoreklam som har sänts på svensk tv. Studien kommer att undersöka hur Mobilbet och Unibet använder sig av retoriska verktyg i sina reklamfilmer genom övertygelse argumenten: ethos, pathos och logos. LÄS MER

  4. 14. "Give them hell" : en studie av intrycksstyrning i en social interaktion mellan de två aktörerna Jimmie Åkesson och Fredrik Skavlan i en nordisk talkshow – ”Skavlan”

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Charlotte Steneloo; Emelie Thelin; [2015]
    Nyckelord :Fredrik Skavlan; Jimmie Åkesson; intrycksstyrning; talkshow; Goffman; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur två aktörer hanterar intrycksstyrning i en social interaktion inom genren talkshow. Medietexten som analyseras är det avsnitt av ”Skavlan” – en talkshow som sändes på TV i norska och svenska publicservice- kanaler den 27:e mars 2015, där det nationalistiska Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson, då sjukskriven på grund av utbrändhet medverkade. LÄS MER

  5. 15. Tanke och tolkning : En komparativ studie av gestaltningsprocessens inverkan på två pianisters interpretation.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för musikvetenskap

    Författare :William Öhman; [2015]
    Nyckelord :classical music; classical pianist; comparison; Klassisk musik; klassisk pianist; komparativ; Hans Pålsson; Valentina Lisitsa;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en komparativ studie av två pianister med olika kulturell bakgrund, Hans Pålsson och Valentina Lisitsa. Utgångspunkt för arbetet är en undran över varför klassiska pianister tenderar att i viss mån gestalta ett stycke olika trots framförande av samma noterade stycke. LÄS MER