Sökning: "tv argument"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden tv argument.
21. Bibliotek, Finkultur och TV-spel : En diskursanalys av debatten kring TV-spel och bibliotek
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : This bachelor´s thesis analyzes the debate in a number of Swedish media regarding the introduction of video games as a new medium in the public libraries. The theory and method used is discourse analysis. LÄS MER
22. Drick med måtta och spela lagom! : En studie i hur statliga bolag konstruerar trovärdighet i relation till motstridiga syften i verksamheten
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : I denna studie analyseras hur de statliga bolagen Systembolaget och Svenska spel går tillväga för att skapa trovärdighet i sin omgivning av kunder och intressenter. Undersökningen är genomförd på informativ och extern kommunikation som finns på bolagens hemsidor, varav två reklamfilmer även visas i svensk tv. LÄS MER
23. Ethos och civil olydnad: En retorikanalys av uttalanden gjorda av Greenpeace i TV-nyheter i samband med Forsmarkaktionen
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vid civil olydnad finns en problematik gällande utövarnas trovärdighet eftersom man hävdar en syn på rätt och fel som kan ses som moraliskt försvarbar men juridiskt oriktig. Uttalanden av Greenpeace i TV-nyheter analyseras för att finna svar på frågan hur civil olydnad kan göras trovärdig. LÄS MER
24. Kärlek eller bara en fling? : En retorisk komparativ analys av Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Denna studie ämnar belysa de två företagen Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer. Det primära syftet är att undersöka vilka retoriska grepp Match och Victoria Milan använder sig av i reklamfilmerna för att värva nya betalande medlemmar till webbplatserna. Genom retorisk analys granskas respektive reklamfilm. LÄS MER
25. Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners
Kandidat-uppsats, Avd för medieproduktionSammanfattning : Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. LÄS MER