Sökning: "tv argument"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden tv argument.

  1. 21. Bibliotek, Finkultur och TV-spel : En diskursanalys av debatten kring TV-spel och bibliotek

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KV

    Författare :Zvonko Matkovic; [2012]
    Nyckelord :Bibliotek; TV-spel; nya medier; debatt; folkbibliotek;

    Sammanfattning : This bachelor´s thesis analyzes the debate in a number of Swedish media regarding the introduction of video games as a new medium in the public libraries. The theory and method used is discourse analysis. LÄS MER

  2. 22. Drick med måtta och spela lagom! : En studie i hur statliga bolag konstruerar trovärdighet i relation till motstridiga syften i verksamheten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sanna Larsson; [2012]
    Nyckelord :Narrativ; berättande; retorik; identifikation; ethos; image; statliga bolag; monopol; CSR; PR; etik; symboler.;

    Sammanfattning : I denna studie analyseras hur de statliga bolagen Systembolaget och Svenska spel går tillväga för att skapa trovärdighet i sin omgivning av kunder och intressenter. Undersökningen är genomförd på informativ och extern kommunikation som finns på bolagens hemsidor, varav två reklamfilmer även visas i svensk tv. LÄS MER

  3. 23. Ethos och civil olydnad: En retorikanalys av uttalanden gjorda av Greenpeace i TV-nyheter i samband med Forsmarkaktionen

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna K. E. Johansson; Louise Börjesson; [2011]
    Nyckelord :Greenpeace; argumentationsanalys; argumentation; civil olydnad; trovärdighet; ethos; retorik; hermeneutik; strategisk kommunikation; Toulmin; socialkonstruktivism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vid civil olydnad finns en problematik gällande utövarnas trovärdighet eftersom man hävdar en syn på rätt och fel som kan ses som moraliskt försvarbar men juridiskt oriktig. Uttalanden av Greenpeace i TV-nyheter analyseras för att finna svar på frågan hur civil olydnad kan göras trovärdig. LÄS MER

  4. 24. Kärlek eller bara en fling? : En retorisk komparativ analys av Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Susanne Holst; [2011]
    Nyckelord :triad of ethos; pathos; logos; visual rhetoric; television commercials; binary opposition; dating; internet; Barthes; Lévi-Strauss; ethos; pathos; logos- triaden; visuell retorik; TV-reklamfilm; hermeneutik; binärt motsatsförhållande; dejting; internet; Barthes; Lévi-Strauss;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar belysa de två företagen Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer. Det primära syftet är att undersöka vilka retoriska grepp Match och Victoria Milan använder sig av i reklamfilmerna för att värva nya betalande medlemmar till webbplatserna. Genom retorisk analys granskas respektive reklamfilm. LÄS MER

  5. 25. Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners

    Kandidat-uppsats, Avd för medieproduktion

    Författare :Johan Gripple; Anders Ohlsson; [2009]
    Nyckelord :Rhetoric; semiotics; banner blindness; internetbanners; paper ads; differences; Retorik; semiotik; banner blindness; internetbanners; tidningsannonser; skillnader;

    Sammanfattning : Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. LÄS MER