Sökning: "tv bransch"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden tv bransch.
1. Branschen är rund, men skolan är fyrkantig : En intervjustudie om förusättningar för lärande på yrkesutbildningar med inriktning mot film, tv- och media
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studien undersökte hur förutsättningar för lärande utformas inom ramen för arbetsplatsbaserat lärande inom film-/tv-mediabranschen. Dessa lärandemiljöer som undersöks från utbildningsanordnares perspektiv representerar olika typer svenska yrkesutbildningar vilka gemensamt har som mål att utbilda filmarbetare. LÄS MER
2. “Jag är inte så bra på brottas, men jag är… jag är ganska envis.” : Icke-normativa förväntningar på kvinnlig säkerhetspersonal i en mansdominerad bransch.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka kvinnlig säkerhetspersonals upplevelser av att arbeta på en mansdominerad arbetsplats och det har sin grund i ett intresse för jämställdhet och genus. Intresseområdet kvinnlig säkerhetspersonal är relevant med anledning att det är en mansdominerad bransch som expanderar och som rekryterar allt fler kvinnor. LÄS MER
3. Hur e-sportsproduktioner kan utveckla framtida flerkameraproduktion : En studie som undersöker hur e-sporten potentiellt kan influera framtidens Tv-produktion
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur e-sportens flerkameraproduktion potentiellt kan påverka utvecklingen inom framtidens flerkameraproduktion. E-sporten är en ständigt växande bransch och med det utvecklas dess produktioner snabbt med nya idéer och tekniker. LÄS MER
4. Redovisning av immateriella tillgångar inom spelbranschen : En kvalitativ studie om väsentliga aspekter som ligger till grund för allokeringen av immateriella tillgångar vid förvärv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Immateriella tillgångars betydelse ökade markant under 2000-talet som en följd av ett mer digitaliserat och kunskapsdrivet samhälle. Detta tillgångsslag besitter egenskaper som är komplexa att identifiera och uppskatta ett värde på, vilket påverkar redovisningens utfall. LÄS MER
5. Är en omtyckt reklam synonymt med en lyckad marknadsföring? : En komparativ analys som undersöker hur reklamfilmer från ICA och dess kampanjvaror uppfattas
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : När efterträdaren till Sveriges mest kända och folkkära reklamroll skulle avslöjas satt svenska folket bänkade framför tv:n och väntade ivrigt på vem som skulle bli den nya ICA-Stig. Filmernas omtyckta karaktärer och skådespelare har kommit och gått i snart tjugo år och ändå lyckas reklamfilmerna bevara tittarnas intresse. LÄS MER