Sökning: "tv etik"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden tv etik.

  1. 1. FÖRRÄDARNA BLAND OSS : EN KVALITATIV STUDIE AV PUBLIKENS UPPFATTNING OM ETIK OCH MORAL I PROGRAMMET FÖRRÄDARNA

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Isa Smedberg; Tilde Cederroth Wallin; [2023]
    Nyckelord :Reality-TV; Ethics; Moral; Celebrity; Reception Studies;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate whether the audience's views on ethics and moralitytend to change after watching the TV program "Förrädarna" (The Traitors). By analyzing and exploring this program, we aim to understand how viewers perceive the content. LÄS MER

  2. 2. Användandet av klickbete på svenska webbtidningars nöjessidor : En kvantitativ innehållsanalys av skvaller- och nöjeswebbtidningars klickbetesanvändning i rubriksättande över tid

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Greta Olsson; André Frid; [2023]
    Nyckelord :Klickbete; etik; rubriksättning; kommersialisering; journalistik;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte Syftet med vår studie är att undersöka om fyra stora nyhets- och nöjeswebbtidningar använder sig av klickbete för att öka läsarantalet på deras nöjessidor. Om användandet av klickbete har förändrats över tid, om webbtidningarna följer de pressetiska reglerna i Sverige samt om rubrikerna i fråga överensstämmer med artikeltexten kommer också att undersökas i denna studie. LÄS MER

  3. 3. Refusing the Axe : Undervisning i etik och moral med hjälp av tv-spel enligt Karen Schriers ramverk: EPIC.

    M1-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Oskar Nimmersjö; [2022]
    Nyckelord :Etik; tv-spel; undervisning i etik.;

    Sammanfattning : In this essay, the author examines the EPIC (Ethics Practice and Implementation Categorization) framework which stated purpose is to identify and categorize strategies and teaching goals for ​​ethics and morality in video games. This is done by putting the framework into use as intended and then discussing whether it achieves its purpose, and whether it is suitable for use in teaching. LÄS MER

  4. 4. Voice Qualities in Audio Subtitles : Opportunities and Challenges in Voice Design for accessibility and beyond

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anne-Charlot Scholz; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper explores novel experiential qualities of the voice in Audio Subtitles through research through design. Audio subtitles is an accessibility service for users who have trouble comprehending subtitles in audiovisual content and has been newly developed for video on demand platforms such as SVT Play. LÄS MER

  5. 5. "Det stavas inte konsumentskydd, utan pengar" : En kritisk retorikanalys av hur CSR kommuniceras i Svenska Spels marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; Ted Johansson; [2020]
    Nyckelord :CSR; advertising; market communication; Svenska Spel; gambling addiction; CSR; reklam; marknadskommunikation; Svenska Spel; spelmissbruk;

    Sammanfattning : In society today, it has become more common that companies are expected to strive against following a Corporate Social Responsibility. The concept of CSR involves the responsibility every company have towards the society and has it roots in economic, social and environmental standpoints. LÄS MER