Sökning: "tv pr"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden tv pr.

  1. 1. Optimization-Based Geometry Correction Of Blood Flow CFD Simulations Using 4D-Flow Data

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :Fritiof Hegardt; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : 4D-flow is a powerful tool capable of capturing 3-dimensional, time-resolved flow measurements of blood flow in the body. Their current use is limited by resolution and scan times. A proposed solution is to use Simulation Based Imaging (SBI). LÄS MER

  2. 2. ICA är Rosa! : En studie av ICA:s reklamfilmer för Rosa Bandet

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Eric Cagenius; [2019]
    Nyckelord :ICA; Rosa Bandet; Cancerfonden; semiotik; retorik; appellformer; argumentation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ICA i sina reklamfilmer för Rosa Bandet-kampanjen de årligen genomför i samarbete med Cancerfonden framställer sig själva och vilken retorik som används för att övertala mottagaren. Genom att genomföra en kvalitativ innehållsanalys med hjälp av en kombinerad semiotisk och retorisk metod kommer dessa frågeställningar kunna besvaras. LÄS MER

  3. 3. Samtalet om normer i reklam 2016 : United Colors of Sweden

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Nyström; Jakob Harge; [2017]
    Nyckelord :Normer; normbrytande; stereotyper; reklam; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Tiden när man kunde basunera ut reklambudskap till en väntande konsument i tv-soffan är förbi, idag behöver företag etablera relationer med sina kunder och skapa interaktioner på nya sätt. Den här studien ämnar att, med hjälp av relationsmarknadsföringens teorier, undersöka det samtal om normer och representation som kommit till Sveriges reklamklimat. LÄS MER

  4. 4. Journalisten, kommunikatören och dilemmat etik : En studie kring likheter och skillnader i uppfattning om rätt och fel

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Nyberg; Emma Gabrielsson; [2016]
    Nyckelord :Ethics; PR practitioner; journalist; journalism; public relations; truth; Etik; kommunikatör; journalist; journalistik; PR; sanning;

    Sammanfattning : The purpose of this survey was to find out how news journalists and PR practitioners in the public sector interpret and apply the concept of ethics in their professional lives. With the help of qualitative interviews, we have investigated the similarities and differences in attitudes toward the ethical concept of the two professional groups, and also how important the personal attitude and the “inner ethical compass” are for the ethics applied in the work. LÄS MER

  5. 5. Kameran lägger på 5 kg : En kvalitativ studie om PR-yrkesrollens gestaltning i amerikanska TV-serier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Astrid Fast; Thomas Jonasson; [2016]
    Nyckelord :Framing; gestaltningsteori; PR; TV-serier;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Allmänheten har varken en positiv eller korrekt bild utav PR-branschen, branschens image är alltså inte den bästa. Studier på hur gestaltningen utav PR-yrkesrollen ser ut i film, visar en tvetydighet. Några resultat visar att de gestaltas negativt medan en annan påvisar en positiv gestaltning. LÄS MER