Sökning: "tv spel enkät"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden tv spel enkät.
1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER
2. Kusliga odjur eller inbjudande varelser? : En undersökning kring manifestationen av kusliga dalen hos antropomorfiska karaktärer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har utgått från tidigare forskning kring antropomorfism och kusliga dalen-fenomenet. Undersökningens syfte har varit att utröna om fenomenet hos antropomorfiska enheter sker genom kategoriseringssvårighet eller genom realisminkonsekvens. Den har även undersökt vilka fysiska drag och vilka djurarter som orsakar effekten mest. LÄS MER
3. "Positive people always win" : en studie av hur kvinnor som livestreamar på Twitch.tv upplever interaktionen med sina tittare i kanalchatten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I denna studie har vi undersökt kvinnor som livestreamar sitt datorspelande på hemsidan Twitch.tv och deras erfarenheter gällande chattkommentarer på deras livesändningar. LÄS MER
4. You pay I play : Microdonationer kring Twitch.tv med fokus på tittarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Sedan Twitch startade sin livestreaming site 2011 så har livestreaming vuxit otroligt fort. År 2014 hade Twitch 100 miljoner unika tittare varje månad. De som streamar på Twitch är allt från esport spelare till personer som streamar för nöjets skull. LÄS MER
5. The Effects of Peripheral Use on Video Game Play
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Fourteen volunteers were asked to participate in an experiment, along with answering a survey, toevaluate the performance of three peripherals: the Xbox 360 Wired Controller, a keyboard, and theRock Band Fender Stratocaster Wired Guitar Controller. The participants played a prototype madein Unity, and their accuracy scores were analyzed in R using ANOVA. LÄS MER