Sökning: "tv-kanaler"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet tv-kanaler.

  1. 11. Den svenska e-sportscenen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskomm

    Författare :Max Norin Barrhäll; Simon Campanello; [2014-09-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den svenska e-sportscenen har på kort tid gått från en klubb för intern beundran till en massrörelse som visas på bästa sändningstid i flera TV-kanaler. Samtidigt finns det få som gått på djupet med svensk e-sport och dess utövare. LÄS MER

  2. 12. Analysis of 3D viewing experience viasubjective evaluation methods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Christer Hedberg; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : 3D video technology has in recent years become immensely popular given the success 3D movies have had at the cinemas. More and more people have therefore requested to be able to experience this 3D sensation beyond the cinematic screens, and at the comfort of one’s home in front of the TV. LÄS MER

  3. 13. Hur reklamfilmsproducenter hanterar den ökade mängden reklam i TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Martin Johansson; Erik Patrikson; [2012]
    Nyckelord :TV advertising; commercial; TV commercial producer; avoidance; success factors; effectiveness; TV-reklam; reklamfilm; reklamfilmsproducent; undvikande; framgångsfaktorer; effektivitet;

    Sammanfattning : Denna studie utreder hur reklamfilmsproducenter anpassar sina produktioner för att de ska vara effektiva på en allt mer konkurrensintensiv reklammarknad. Enligt radio- och TV-lagen får svenska TV-kanaler idag sända tolv minuter reklam per timme, samma regler som gäller för till exempel TV3, Kanal 5 och TV6 som sänder från Storbritannien. LÄS MER

  4. 14. Från SMS och telefoni till mobil datauppkoppling : En kvalitativ intervjustudie om hur teleoperatörers verksamhet förändras då mobiltelefonens roll förändras

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Joel Strand; Firat Akkus; [2012]
    Nyckelord :Smartphone; Application; VoIP; Telephone operators; Smarttelefon; Applikation; IP-telefoni; Teleoperatör;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna C-uppsats är att undersöka hur teleoperatörer anpassar sin verksamhet för att bemöta den förändrade användningen av mobiltelefonen. Studien har undersökt hur operatörerna hanterar kunder som vill använda mobila tjänster istället för fasta. LÄS MER

  5. 15. Kommunikation på sociala medier : En studie om fem svenska TV-kanalers strategi på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna Svensson; Madeleine Zetterman; [2012]
    Nyckelord :Social medier; strategi; Facebook; TV-kanaler;

    Sammanfattning : Företag och organisationer använder sig allt mer utav sociala medier i syftet att kommunicera med sin tänkta målgrupp. Oavsett om företag väljer att delta i diskussionerna eller ignorera samtalen online är det definitivt att konversationerna kommer att äga rum. LÄS MER