Sökning: "tv-kanaler"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade ordet tv-kanaler.

  1. 6. Sociala medier, ett paradigmskifte - : en kvantitativ studie om mediepåverkan

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fredrik Filén; Johannes Erixon; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta är en kvantitativ studie om mediepåverkan inom området för kommunikationsvetenskap, och arbetar även med teorier kring informations diffusion och beteendevetenskapliga teorier. Studien syftar till att vara deduktiv och det genomförs en multipel regressionsanalys för att utröna vilka medier som har starkast påverkan på individers förtroende för samhällsinstitutioner. LÄS MER

  2. 7. Databasverktyg för rapporter till TV-programbolag

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Thomas Lindmark; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta projekt är genomfört på AllTele Sverige AB och är beställt av CTO Mikael Peterson. Månatligen genomför AllTele en rapportering till de Tv-programbolag av vilka de köper Tvkanaler. LÄS MER

  3. 8. Tv-reklam för söta drycker : En studie av hur antalet reklaminslag förändrats under åren 1999-2014

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Ida Arvidsson; [2016]
    Nyckelord :TV commercial; sweetened drinks; sweetener; TV channels; food; Tv-reklam; söta drycker; sötningsmedel; tv-kanaler; livsmedel;

    Sammanfattning : Inledning: Tv-reklam för söta drycker kan leda till ökad konsumtion av ohälsosamma och energirika drycker med högt sockerinnehåll. Under år 2014 inhandlades i genomsnitt 92 liter läskedryck i Sverige per konsument, vilket är en ökning med tio liter jämfört med år 2000. LÄS MER

  4. 9. Webb-tv – framtidens tv?

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Andreas Damgaard; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Webb-tv är ett växande fenomen som blir allt större och större. Nuförtiden finns det tv-kanaler som endast gör sina sändningar på webben, till exempel Aftonbladet TV, och det är där som examensarbetet har ägt rum. LÄS MER

  5. 10. ”Damhockey är inget kuddkrig” : Upprätthållande och ifrågasättande av sunt förnuft i svensk sportmedia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Beatrice Persson; [2015]
    Nyckelord :Damhockey; herrhockey; konstruktion; svensk sportmedia; diskursanalys;

    Sammanfattning : Damhockeyspelare hyllas inte lika ofta som herrhockeyspelare i sportmedia. Tidigare forskning tyder istället på att damidrottare oavsett sport sexualiseras och trivialiseras. Den här studien har undersökt hur svensk sportmedia konstruerar damhockey, specifikt i relation till herrhockey. LÄS MER