Sökning: "tv-program"

Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade ordet tv-program.

  1. 1. Filmproduktion och multimodalt meningsskapande - ett ämnesintegrerat projekt i bild och kemi i grundskolans årskurs 4

    Master-uppsats,

    Författare :Klas Öhling; [2019-03-07]
    Nyckelord :Bilddidaktik; multimodalitet; filmberättande; retorik; semiotik; meningsskapande; estetiska lärprocesser; ämnesintegrering;

    Sammanfattning : Studiens resultat visar att eleverna använder och experimenterar med en mängd filmretoriska berättarresurser för att gestalta sina kemilaborationer. Genom att använda sig av bild, text, ljud, musik, grafiska element ochkroppsspråk i samklang, via den digitala tekniken, synliggörs multimodalt meningsskapande i flera aspekter. LÄS MER

  2. 2. Kändisfabriken Paradise Hotel - En kvalitativ innehållsanalys av roller, genus och personal branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Axel Börjesson; Bianca Rior; [2019]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; personal branding; rollteori; genus; könsstereotyper; sociala medier; Paradise Hotel; Instagram.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Paradise Hotel (PH) är Sveriges största och mest populära reality-tv-program, men även kanske Sveriges största kändisfabrik; unga svenskar söker sig nämligen till programmet i hopp om att lansera ett sociala medie-baserat kändisskap. Till att börja med grundar sig PH i heteronormativitet och har ofta blivit kritiserat för förlegade könsroller, därför utgår denna studie från att undersöka de könsstereotypiska skillnader som råder mellan en manlig respektive kvinnlig roll. LÄS MER

  3. 3. Framställningen av nya manligheten : En diskurspsykologisk analys av tre svenska, kända män i tv-program

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :Emelie Nordström; [2019]
    Nyckelord :kritisk diskurspsykologi; tolkningsrepertoarer; subjektspositioner; tv-program; manliga programledare; nya manligheten; subversivitet;

    Sammanfattning : Att som man ha svårt att prata om känslor kan vara en konsekvens av en rådande manskultur som bland annat innebär att en man inte ska gråta eller vara för mjuk. Dock vågar allt fler män idag vara öppna om känslor och vågar stå emot den kulturen. LÄS MER

  4. 4. Saklig politik, det strategiska spelet ellerpersonen bakom åsikterna? : - En kvalitativ innehållsanalys av hur gestaltning och framställning av partiledare såg ut iYoutubeprogrammet “Partitempen” och “Partiledarintervjun” i TV4 under valrörelsen 2018.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Westman; Strid Louisa; [2019]
    Nyckelord :Partiledare; Gestaltningar; Dramaturgi; Social media; Traditionell media;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Det nya medielandskapet innebär förändringar inom politiken. Det finns fler möjligheter för informationsspridning, samtidigt som medborgare själva väljer vilka kanaler man vill vistas på och därmed vilken information man tar del av. LÄS MER

  5. 5. Interactive TV and group viewing : A qualitative study of companion apps and viewer engagement during group TV viewing

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mattias Larsson; Fredrik Lundkvist; [2019]
    Nyckelord :second screen; companion app; TV; viewer engagement; SVT Duo; Interactive TV;

    Sammanfattning : Smart device applications that allow users to interact with a TV show in some way, so called companion apps, are increasingly common. In this paper, we study how the usage of such apps affect viewer engagement when used in groups of three or more people, a common TV viewing scenario. LÄS MER