Sökning: "tv-reklam effekt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden tv-reklam effekt.

  1. 1. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Donika Morina; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Advertising; TV; Social Media; Streaming; Consumer Perspective; Reklam; TV; Sociala Medier; Streaming; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande:   Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv?   Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER

  2. 2. Adverstories- En studie i berättande tv-reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Nathalie Nilsson; Evelina Tegnborg; [2010]
    Nyckelord :narrative tv-commercial; storytelling; marketing;

    Sammanfattning : Vi hade som avsikt att med denna uppsats undersöka vilka effekter berättande tv-reklam har på konsumenter. Mer specifikt var syftet att studera vad konsumenter kommer ihåg av tv-reklam som är uppbyggd av storytelling, men även hur de beter sig då reklamerna visas och vad som gör berättande tv-reklam intressant. LÄS MER

  3. 3. Att fånga konsumentens blick, uppmärksamhet och plånbok: tv-reklam i dagligvarubutik

    Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionen

    Författare :Petter Gren; [2006]
    Nyckelord :retail television; digital signage; consumer behavior; attention; inattentional blindness; consciousness; tv-reklam i butik; butiks-tv; konsumentbeteende; uppmärksamhet; medvetenhet;

    Sammanfattning : Forskning visar att 65 procent av konsumenternas köpbeslut av dagligvaror fattas i butikerna. Denna studie syftade till att studera konsumenters medvetenhet om tv-reklam i dagligvarubutik, hur deras köpbeteende påverkas, och i vilken grad kognitiva och perceptuella faktorer inverkar på om tv-reklam medvetet uppfattas av konsumenten eller inte. LÄS MER